וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזילאית שחומה ותוקפנית

29.10.2010 / 9:44

לא סגרה אתכם לדייט. אבל אם תבקרו בדרום אמריקה בעתיד אולי תפגשו חתיכה בשם רוסין-ברטין-וורקס - מכונית 'על' עם קצב מעולם אחר

משהו טוב מתחולל שם בברזיל לאחרונה, ולא רק בחופי-הים, על מגרשי הכדורגל או באמזונס. מסתבר שהמדינה הגדולה ביותר בדרום אמריקה, ומי שאחראית על אוסף אגדי של כמה מנהגי המירוצים הגדולים ביותר בהיסטוריה (סנה, באריקלו, פיטפיאלדי, נלסון פיקה, פיליפה מאסה ועוד), מצליחה להתגבר על הקשיים הכלכלים, ולייצר גם מכוניות אקזוטיות. אמנם לא מדובר ביצרניות של ממש אלא באנשים מתעשרים, אבל גם זאת סיבה לבדוק מה עוד קורה שם חוץ מהפסטיבל.

המכונית הרעיונית המרתקת ביותר שיוצאת משם בימים אלה שייכת לחברת Rossin-Bertin Vorax. הכינוי שלה נגזר משמותיהם הפרטיים של המייסדים – פריס רוסיין, ונטלינו ברטין. רוסין היה מעצב מוביל ב-GM שעזב לטובת עיסוקים פרטיים, וונטלינו הוא פלייבוי עם הרבה מאוד כסף וגם לא מעט זמן פנוי מן הסתם, שאת רובו מבלה באופן משונה משהו בבתי המטבחיים שבבעלותו.

למרות שהמכונית המוצגת בתמונות מאוירת בתוכנת מחשב, בסיס הרעיון לפרוייקט נמצא כבר בידיהם מזה כמה חודשים. כנהוג בחוג מכוניות העל, המעטפת החיצונית עוטה תרכובות של קרבון, בעוד השלדה היא מאלומיניום ולכן משקלה הכללי (ללא נהג) עומד על פחות מ-1.3 טון. לדברי השניים, הופעתה החיצונית אינה דומה לאף מכונית על אחרת. אלא שאם מתבוננים בה יותר לעומק, ניתן לזהות בבירור קצת מפונטיאק (סולסטיס), מעט מאינפינטי ובחזית החרטום – אסטון מרטין.

המנוע הקדמי של הוורקס נרכש מחברת ב.מ.וו. במקרה דנן, מדובר ביחידת ה-V10 החדשה של חטיבת M השוכנת בסדרה 5, והמייסדים יציעו את המנוע בשני הספקים שונים: היחידה הבסיסית שלהם תפיק מ-5.0 ל' כ-570 כ"ס ותאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות (מהירות מרבית 330 קמ"ש). ומי שפניו לטיסות קרקע, יוכל להצטייד באותו המנוע חמוש במגדש-על המפיק 750 כ"ס ומקצץ זמנים בדרך ל-100 קמ"ש ועוצר את השעון על 3.6 ש'. מהירות מקסימלית? 372 קמ"ש. ייצור? אולי ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully