וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי באקה-ג'ת מתחברים לכביש 6

25.10.2010 / 13:25

מחר בצהריים יפתח מחלף באקה-ג'ת המחבר את תושבי איזור וואדי ערה לכביש 6. שר התחבורה: "יתרום להפצה מהירה של הסחורה החקלאית"

בשורה לתושבי וואדי-ערה: מחר (שלישי) בצהריים, יחנוך שר התחבורה ישראל כץ במעמד בכירים נוספים מענף התחבורה בישראל, את מחלף באקה-ג'ת המתחבר לכביש חוצה-ישראל. תוספת זו תקנה לתושבים שגרים בבאקה-ג'ת ואל ג'רבייה המונים כ-45 אלף תושבים יחדיו, את הניידות להגיע במהרה למחוז חפצם, כאשר עיקר התועלת מפתיחתו היא למשק החקלאי. "מחלף באקה-ג'ת יאפשר לתושבי האזור החקלאים לשווק את סחורתם במהירות רבה יותר לכל רחבי הארץ. דבר שישפיע ללא ספק גם על טיב וטריות המוצרים". כך השר כץ.

במשרד התחבורה והתשתיות מציינים כי בפתיחת המחלף החדש הושקעו כ-10 מיליון שקלים ולהערכתם, תורגש הקלה מיידית בעומסי התנועה. זאת מאחר וכמות המכוניות תפחת מהציר הראשי המחובר כיום לכביש 6 מכביש עוקף להבות חביבה, ממנו נאלצו התושבים להגיע עד כה. עוד נאמר כי על פי ניסיון העבר מדובר בתרומה גם לתחום הנדל"ן: חיבור ערים ומושבים לכביש 6 מזניקה את מחירי הקרקעות באיזורים הסמוכים.

בעניין זה מדגישים במשרד התחבורה כי הקמת המחלף דרשה הפקעת מאות רבות של דונמים מעובדים לצרכי התשתית. אולם במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים, קיבלו בעלי הקרקעות פיצויים או קרקע חלופית על זו שהופקעה מידיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully