וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר אקולוגית בסין

26.10.2010 / 11:03

המותג הבריטי בבעלות טאטא מנהל מגעים עם מספר יצרניות סיניות על שיתוף פעולה טכנולוגי בענף מכוניות הכלאיים

מינויו של קרל פטר פורסטר למנכ"ל טאטא ההודית בבעלותה מותגי יגואר ולנד-רובר, מתחיל לשאת פירות לאחרונה, לפחות בחלקים מזרחיים של כדור-הארץ. פורסטר, לשעבר מנכ"ל בכיר ב-GM, נועד אמש (שני) בפורום מנהלים בשנגחאי עם בכירים מתעשיית הרכב הסינית בנוגע לפיתוח מיזמים משותפים בתחום המכוניות ההיברידיות.

זהותה של הקבוצה הסינית שנועדה עימו אינה יודעה, אולם פורסטר מגלה כי השיחות נמצאות בשלב מתקדם, וכי מתנהל "משא ומתן רציף" בינו לבין עמיתיו מהצד הסיני, כך מסר ל'בלומברג'. יחד עם זאת, הוא אינו מוכן להקציב לכלי-התקשורת לוח זמנים רשמי, או לציין הישגים לטווח הארוך במסגרת יחסיה של טאטא עם השותפה הסינית.

הסכם מסוג זה, יכול שיתפתח לכיוונים שונים. מקורבים לחטיבת יגואר בבריטניה מעריכים שהגידול בשוק הסיני מפתה את טאטא להרחיב את פעילותה במזרח הרחוק מעבר לתפוצה של חטיבת הליבה שלה, אשר מייצרת את המכונית הזולה ביותר בעולם – טאטא נאנו. "יש לנו הרבה מאוד עניין שם, יותר ממה שאנחנו יכולים לתאר כרגע", מציין פורסטר.

מכירותיה של יגואר צמחו השנה בשוק הסיני בשיעור של 38 אחוזים לעומת השנה הקודמת, בעוד שבלנד-רובר רשמו עלייה של 55 אחוזים. בראיון שהעניק פורסטר לרשת ה-BBC במאי האחרון, אמר כי הוא מקווה שיגואר תציג 2 מכוניות חדשות בזירה הסינית והוסיף כי חלק מקווי הייצור של יגואר יתפשטו לאיזור זה. "אנחנו לא נפטר עובדים. המטרה היא להתרחב, ובסין יש פוטנציאל לגידול משמעותי".

לנד-רובר שתחל לשווק השנה את רכב הפנאי החדש שלה - איווק, בוחנת מערכות היברידיות שתתאמנה לרכב הפנאי הקומפקטי. מכך, אולי אפשר להסיק שמי שמעורבת לכאורה בשיחות עם טאטא היא לא אחרת מאשר BYD הסינית, לה מפעלי ענק לייצור סוללות וכלים שונים המיועדים למכוניות חשמליות והיברידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully