וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו למוסך

27.10.2010 / 8:49

היצרנית מגרמניה פרסמה קריאת תיקון יזומה ל-150,000 מכוניות המצוידות במנועי טורבו בגלל תקלה במשאבת הדלק

ב.מ.וו הודיעה לרגולטרים בארה"ב כי בכוונתה להוציא קריאת תיקון יזומה ל-150,000 מכוניות מתוצרתה בשל תקלה במשאבת הדלק. לפי שעה, המכוניות אשר מעורבות בזימון חמושות במנועי שישה צילינדרים כפול-מגדשי טורבו (N54) משנות הייצור 2007-2010. על פי הנחיות ב.מ.וו, אלו הם הדגמים שנקראים למרכזי השירות: סדרה 3 - 335i; סדרה 1 – 135i; סדרה 5 -535i; רכב הפנאי X6 בגרסת 35i, וגרסת ה-sdrive35i לסדרת הרודסטר Z4.

לדברי ב.מ.וו, התקלה נובעת במשאבת דלק פגומה אשר עלולה לגרום למכונית לאבד מכושר התאוצה שלה, או במקרה החמור ביותר, להפסיק את פעולתה של מערכת ההנעה באופן פתאומי. עוד נאמר כי מכוניות אשר מושפעות מכך מגלות סימנים של בעיות בהתנעה או רעשים מתכתיים מתא המנוע.

הטיפול בתקלה דורש החלפתה של משאבת הדלק ועדכון תוכנת ניהול המנוע במרכזי היצרנית. דובר ב.מ.וו בארה"ב טום פלוצ'ינסקי, אומר כי לפחות 18 אלף כלי-רכב של ב.מ.וו בהם התקלה אותרה עוד קודם לכן, זכו לתיקון וכי לא אירעו תקריות מסוכנות טרום כניסתם לשירות. בנוסף לכך, צוין כי ב.מ.וו הפעילה קריאת תיקון מקבילה לרכב הפנאי X5 בשל פגם זהה, אולם במקרה זה מדובר רק ב-20,000 יחידות משנת 2008 שנקראו לתיקון. לא דווחו תאונות הקשורות למקרים עד כה. טרם התקבלה תגובת יבואנית ב.מ.וו לישראל חברת 'קמור', אם לקוחות בישראל יידרשו להגיע לשירות.

למרות הודעתה הוולונטרית של ב.מ.וו, חוקרי ה-NHTSA (ארגון הבטיחות האמריקני) בודקים אם התערבותה של רשת הטלוויזה האמריקנית ABC גרמה ליצרנית לזרז את הפצת הקריאה, לאחר שכתבת תחקיר מטעם חטיבת החדשות חשפה תקלות דומות במכוניות ב.מ.וו באותן השנים. בחודש אוגוסט האחרון, קיבל ה-NHTSA לידיו כ-19 תלונות ו-8 דיווחים על משאבות דלק שקרסו בזמן נהיגה. "המכונית החלה לרעוד, ומערכת הפליטה הרעישה. זה היה מאוד מפחיד" כך מסרה אליסון מנגוט בעלת מכונית ב.מ.וו לשעבר ל-ABC.

ה-NHTSA סגר את מרבית החקירות מפני שלא מצא ליקויים מסוכנים שעלולים לגרום לתאונה. אולם, בארה"ב לא מוכנים לעבור על כך ללא בדיקה מקיפה יותר ואף חושדים שהיצרנית פעלה שלא כשורה מול הציבור בכך שבחרה שלא להוציא קריאות תיקון מסודרות. בשנים האחרונות יחידת ה-N54 זכתה לתגובות שליליות מקרב לקוחות ב.מ.וו בארה"ב בשל כשלים תכופים של משאבת הדלק. בחלק מהמקרים, דווח כי זו הוחלפה ארבע פעמים במסגרת האחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully