וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה סול: הגרסה האקולוגית

28.10.2010 / 9:05

גרסת הפלקס לסול הקומפקטית מצוידת במערכת הנעה ידידותית לסביבה, הצורכת תערובות של ביו-אתנול וחוסכת בהוצאות הדלק

הרחק מהבית, אבל באווירה חגיגית, הציגה הקוריאנית בתערוכת הרכב בסאו פאולו ברזיל את הסול FLEX, מהדורה די אטרקטיבית למשפחות השואפות לחסוך במשאבים יקרים. הסול חמושה במנוע עממי רגיל שניזון מבנזין, אתנול, או תערובת של שני המרכיבים יחדיו. לדברי קיה, זוהי המכונית הראשונה שיוצאת מסיאול עם טכנולוגית ה-FFV (סימול ל-Flexible Fuel Vehicle) או בקיצור, ביו-אתנול.

לסול מנוע בנפח של 1.6 ל' המפיק 128 כ"ס ו-16.5 קג"מ. ההבדל בין מנוע ה-MPI הרגיל למשולב נתון למכלול של שינויים למערכת ההנעה. חטיבת הכוח משתמשת במזרקים מוגדלים המשפיעים ישירות על יחס הדחיסה ועוד נאמר כי כל מערכת הדלק הוחלפה כולל המיכל, וזאת על מנת שהרכב יוכל לטפל באתנול בצורה הטובה ביותר תחת תנאים צוננים.

לא לחינם המכונית הושקה דווקא בדרום אמריקה: ברזיל היא יצרנית האתנול השנייה בגודלה בעולם, ועל כן עלות הרכישה לאתנול די נמוכה – זולה ב-40 אחוזים מבנזין. שנית, מדובר בתרכובת חסכונית וידידותית יותר לסביבה מבנזין או דיזל, כך שבמונחים מספריים הסול צורכת כ-45 אחוזים פחות דלק מיחידות בנזין (16 ק"מ לליטר) ורמת פליטת ה-CO2 שלה צומצמה באחוזים ניכרים. לא פחות חשובה לאוכלוסיה בברזיל מחירה של הסול פלקס: מס הרכישה על המכונית נאמד רק ב-11 אחוזים.

קיה תחל לשווק את הסול פלקס בלעדית בדרום אמריקה כבר בחודש הקרוב. מזווית המסחר של היצרנית, איזור זה נחשב לפעיל ורווחי מאוד לחברה: מכירותיה בשנת 2010 הסתכמו ב-40,000 עותקים לסדרות החברה השונות. בשנה הבאה קיה תשיק את רכב הפנאי החדש ספורטאג' מצויד באותה מערכת פלקס מתוחכמת. אנחנו לעומתם, נסתפק רק במהדורות הרגילות.

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully