וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו תחשוף מתחרה לגולף

28.10.2010 / 10:20

החברה השוודית מתכננת קומפקטית משפחתית ב-2012 על בסיס הקופה המסוגננת C30. עוד בפיקנטריה - רכב פנאי קומפקטי

וולוו תחשוף בעוד פחות משנה, מכונית משפחתית חדשה המבוססת על פלטפורמת ה-C30. הבשורה העממית יצאה מפיו של מנכ"ל וולוו סטיבן ג'ייקובי שצוטט בכלי-התקשורת בגרמניה באומרו כי "המכונית תפותח מקרביה של ה-C30, כאשר הגולף של פולקסווגן עומדת לנגד עינינו". הודעה כזאת לא הייתה זוכה להתייחסות נרחבת, אלמלא הידיעה שג'ייקובי ניהל בשנים עברו מספר חטיבות בקונצרן הגרמני, ולכן יש בדבריו יותר מתחזית מעורפלת.

ה-C30 מיוצרת בבלגיה מאז 2006 ומשווקת בגרסת 3 דלתות. בחזיתה מנועי בנזין ודיזל (כולל גרסת דרייב-E, הידידותית לסביבה) והיא נשענת על פלטפורמת פורד פוקוס. לאכזבתם של השוודים, היא מעולם לא הצליחה להתברג כפי שרצו מתכנניה בקבוצת הפרמיום הקומפקטית, וזאת בגלל ניהול כושל של הסדרה, וכן בגלל דחייה קריטית בזמן החשיפה שלה אל מול מהתחרות: כמעט 10 שנים לאחר שאודי הציגה את ה-A3.

במטה השוודי מספרים כי על אף השיוך לקונצרן ג'ילי הסיני שרכש הזיכיון לאחרונה מפורד, חטיבת העיצוב תשמר את הסממנים הסקנדינביים של היצרנית ב-C30 המשפחתית. "העיצוב יהיה מאוד לא גרמני. אנחנו לא מנסים להדמות לב.מ.וו, אלא לחפש כיוונים שורשיים יותר בדמות מכונית אלגנטית ושימושית", הוסיף המנכ"ל. המכונית תיחשף לראשונה במהלך 2011, לכאורה בתערוכת הרכב בפרנקפורט. מטבע הדברים, הצלחתה בסגמנט הכי סוער בעולם תלויה רבות בתמחור.

בוולוו מתכננים במקביל גם רכב פנאי חדש, כך לפחות טוען דאג ספאק, מנכ"ל וולוו בצפון ארה"ב. מדובר בכלי-רכב בקבוצת הקרוסאוברים הקומפקטיים היכן שמשווק ה-X1 של ב.מ.וו, וגם כאן מציינים כי יבוסס על המשפחה הקרובה (XC-60).

נקודת המפתח תהיה אופן מיצובו בין מכוניות הסטיישן של וולוו (שרושמות דעיכה בעשור האחרון) לבין המשפחתיות הגדולות. "ננסה לשווק רכב פנאי שתפור לפילוסופיית סדרת ה-XC". מועד השקתו אינו ידוע, אולם סביר כי וולוו לא תחזור על טעויות העבר ותשאף לקדם את חשיפתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully