וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישית מהתאונות בגלל היסח דעת

31.10.2010 / 10:41

ב-1 בנובמבר יצוין בישראל יום המחויבות לבטיחות בדרכים תחת הסיסמא "לא נוהגים עם הנייד ביד, כשאתה נוהג פשוט תנהג"

מחר, (שני) ה-1 בנובמבר, יצוין בישראל יום המחויבות לבטיחות בדרכים הנערך על ידי הרשות הלאומית. האירועים יחלו הערב (ראשון) באוניברסיטת בר-אילן בשעה 20:00 בטקס זיכרון במעמד שר התחבורה ישראל כץ, ויימשכו מחר במסגרות שונות ופעילות שטח של הרשות. את האירוע מציינת השנה הרשות בסימן לא "נוהגים עם הנייד ביד, כשאתה נוהג, פשוט תנהג", ובו יינתן דגש להשלכות החמורות של השימוש בטלפונים ניידים ושליחת מסרונים בזמן נהיגה. באירועים משתתפים בכירים מענף הרכב המקדישים מאמצים רבים למלחמה בקטל בכבישים.

יום המחויבות הלאומי מתקיים בכל שנה על פי החלטת הממשלה מ-2007. האירועים נערכים השנה בשיתוף פורום פ.ע.ו.ל.ה למלחמה בתאונות הדרכים, משרד הרווחה והשירותים החברתיים לנפגעי תאונות הדרכים, נציגי המשפחות השכולות וח"כ רבים. הפעילויות עצמן תפתחנה מחר בכנסת ישראל באירוע מיוחד, בו לראשונה תעניק הרשות את אות "אזרח מקדם בטיחות בדרכים" לשלושה אנשים אשר תרמו מזמנם האישי לצמצום הקטל בכבישים ולקידום פרויקטים בתחום זה.

על פי נתוני הרשות הלאומית, כחמישית מתאונות הדרכים נגרמות בשל גורמים מסיחי דעת כגון דיבור או שליחת מסרונים בזמן נהיגה. כחלק ממאבקה בתופעות אלה, במהלך היום תקיים הרשות פעילות ענפה ב-256 רשויות ברחבי הארץ במוקדי החינוך, הבילויים, מפעלים חברתיים ועוד, ובהם יתפרסו נציגי הרשות בעמדות הסברה עם עלונים ומידע על חשיבותו של היום. גם המערך הצבאי נכלל בתכנית, ובו ייערכו שיחות עם חיילים בנושא בטיחות בדרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully