וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מהנהגים מדברים בנייד בנהיגה

1.11.2010 / 10:29

כך מתוך סקר שערך מכון 'גאוקרטוגרפיה' עבור הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. 70 אחוזים משוכנעים ששימוש בנייד עם דיבורית אינו מסיח דעת

על רקע יום המחויבות הלאומי למאבק בקטל בדרכים המצוין בשעות אלה בסימן – "לא נוהגים עם הנייד ביד, כשאתה נוהג פשוט תנהג", מפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים סקר שיצא לבדוק את מידת השימוש באמצעים מסיחי דעת בזמן נהיגה בקרב האוכלוסיה הערבית והיהודית בישראל. מתוך הממצאים שפורסמו, עולה כי מחצית מהנהגים מדברים בטלפון נייד בזמן נהיגה. התירוץ הנפוץ ביותר הוא כי השימוש בו הוא לצורכי עבודה.

על פי הסקר, רוב הנהגים מצביעים על תעסוקה מקצועית כסיבה עיקרית לשימוש בטלפון נייד. 70 אחוזים בטוחים שדיבור בנייד עם דיבורית אינו גורם לסיכון, לכאורה מיכוון שהחוק בישראל מתיר שימוש בדיבורית, ולכן אמצעי זה נתפס כאלמנט שאינו גורם לאובדן תשומת הלב בנהיגה. יחד עם כך, 40 אחוזים מציינים שייתמכו בחוק שיאסור שיחה בזמן נהיגה עם דיבורית. בנוסף, עולה כי לפחות 70 אחוזים משתדלים לקצר את משך השיחה.

שליחת מסרונים היא נושא בעל משקל בבטיחות הנהגים. עולה כי הקהל הישראלי חובב ה-SMSים מקליד מסרונים בתדירות גבוהה, אולם נראה כי ישנו חלק גדול באוכלוסיה שמבין את הסכנות הטמונות בכך; כמעט כל הנהגים שהשתתפו בו מדווחים להערכתם שמסוכן לשלוח מסרונים בעת נהיגה; שליש מהנהגים דיווח כי בפעם האחרונה שקיבלו SMS, המתינו לעצירה בטוחה כדי לקרוא אותו (רמזור, חניה). גם בתחום הניווט ישנן סכנות: 28 אחוזים מזינים נתונים למערכת בזמן נהיגה. מחקרים הוכיחו בעבר כי שימוש בנווטן אמנם מסייע ולעתים מפחית את הסיכון, אך קורה כי הנהגים מאבדים את כושר הריכוז בעת קריאת האינפורמציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully