וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנינה בלגית עם 420 כ"ס

5.11.2010 / 9:40

נהג המירוצים טוני ג'ילט חושף את המהדורה האחרונה למכונית העל הנדירה שלו – ורטיגו ספיריט 5. תנאי לבעלות – אנינות טעם וכסף, והרבה מהם

הקמתה של 'ג'ילט' (Gillet) - סדנת מכוניות בלגית פרי ידיו של נהג המירוצים בדימוס טוני ג'ילט, תחילתה בבריסל ב-1992, ולאחר מכן פרצה לתודעה על הגריד ב-1994 עת נרשמה לתחרויות סדרתיות בסבב ה-GT הבלגי (Belcar), בסיועו של רכב מירוץ עצמאי בשם ורטיגו (Vertigo).

הישגיה על המסלול היו מעורבים למכונית מסוגה, אבל בפרוש אינם יוצאי דופן. הרצון להתפתח היה קיים, אבל הכלים היו מועטים. במשך 13 שנים עברה שורה של תהפוכות ניהוליות עד שהגיעה לאיזון כלכלי ב-2005 ממנו ניתן היה להתרחב, ולאור הביקוש שנוצר הצמיחה החברה אגף מקביל שעיסוקו כלי-רכב פרטיים שנתפרים לכביש הציבורי. הראשונה שבהן הייתה הורטיגו ספיריט 4, שיש המכירים אותה מהכותר 'גראן-טוריסמו' לקונסולות המשחק. אולם כעת, זוכה הורטיגו לגלגול החמישי והאחרון שלה במציאות. פינאלה.

רוח (spirit) וודאי שלא חסר לה לספיריט 5, וגם לא נשמה - אם לזה התכוון המשורר. העיצוב החיצוני הוא תמהיל מתוך גרסת המסלול הישנה מ-94', לבין קרעים של שברי העננים ברקיע ומאכלי גורמה של המטבח הבלגי, כך לדברי היוצר המוכשר. השלדה לעומת זאת, הרבה יותר מחוברת לקרקע; הגוף עשוי מתרכובות של קרבון מחופה נומקס (עמיד בפני חום גבוה) ומשקלו צנום: בסך הכול, הוא מסתכם ב-54 ק"ג ויחד עם המכונית משקלה הכללי 950 קילוגרמים בלבד.

בניגוד לדגם הקודם מ-2008 שעשה שימוש במנוע V6 של אלפא-רומיאו (360 כ"ס, 0-100 ב-3.7 שניות), הורטיגו מונעת כיום בזכות יחידה איטלקית בכירה של מזרטי - V8 בנפח 4.2 ל' המשחררת 420 כ"ס דרך תיבה חצי אוטומטית עם שישה יחסי העברה. טוני ג'ילט טוען שבחר במנוע זה בגלל עודף המומנט בתחום הנמוך, וכן בגלל צליל היניקה (לא שבאלפא יש על מה להלין).

גי'לט יפרסם את זמני המיאוץ ל-100 קמ"ש לאחר שהמכונית תושק במחצית הראשונה של 2011, אז גם יטצברו יתר הנתונים מנהגי המירוצים שבוחנים אותה כעת בצרפת. בינתיים נגלה כי המחיר ליצירה הזאת נאמד בכמעט 240 אלף יורו, שהם קצת מעבר ל-1.2 מיליון שקלים לפני מס. את הגודייבה תקבלו עם המפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully