וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן: חשמל לכל מטרה

3.11.2010 / 8:54

היצרנית היפנית תשיק בשלוש השנים הבאות סדרה של כלי-רכב מונעים בחשמל. המטרה: כיבוש השטח העירוני והחדרת הליף למשקי הבית

עד שנת 2014 תחשוף ניסאן עוד שלושה כלי-רכב (לפחות) החמושים בהנעה חשמלית. כך בהודעה שמפרסמת היצרנית היפנית מהמטה הפורטוגלי בליסבון. המכונית הראשונה שעומדת בחזית המתקפה האקולוגית היא הליף אשר תוצג לשוק האמריקני בתחילת דצמבר, ולאחר מכן תגיע לפורטוגל, הולנד, ואירלנד. ישראל אמנם על הכוונת, אבל היבואנית טרם נקבה במועד הגעתה.

לצידה של הליף, שואפת ניסאן להתרחב לסגמנטים נוספים, בראשם השטח העירוני וסגמנט הפנאי. ולצורך כך, היא פתחה שתי חזיתות נפרדות: כלי רכב חשמליים המבוססים על קונספטים מהפכניים (כמו הלנד-גליידר מתערוכת טוקיו אשתקד), ואילו את הבשורה היוקרתית תנפק אינפיניטי, זרוע הפאר והספורט של המותג היפני שתצייד את סדרות ה-EX במערכות הנעה אקולוגית עמוסות בעוצמה. עוד נאמר, הפעם מפי פרנסואה בייקון ראש מנהל הפרויקטים בניסאן, כי החברה תציג רכב קומפקטי קטן-מידות וחשמלי המבוסס על הג'וק.

איתות ראשון על כוונותיה של ניסאן נחשף בדמותה של הטוויזי הקטנה – תאומתה של הרנו החשמלית השותפה לה. זהו כלי-רכב דו-מושבי בתצורת ישיבה טאנדם (אחד מאחרי השני) מצויד במנוע חשמלי בעל 20 כ"ס שמהירותו המרבית 75 קמ"ש, וטווח הנסיעה עומד על 100 ק"מ בין טעינות.

ברנו-ניסאן מתמקדים בסוף שנת 2011 כמועד השקה רשמי לשתי המכוניות. ביניהן, תשקענה סכום שנע בין 5 ל-6 מיליארד יורו כדי לייצר ולשווק כ-8 כלי-רכב חשמליים בפריסה גאוגרפית של חמישה מוקדים עירוניים, לרבות בירות צפופות. התחזית הוא לייצר כחצי מיליון יחידות ב-3 שנים. בארה"ב בכל אופן, ממתינים לקוחותיה של ניסאן לקבלת הליף בתמורה לכ-30 אלף דולרים ליחידה, לפני החזר מס ממשלתי לרכב אקולוגי בשיעור של 5,000 דולר. תמריצים יש, מהפכות תהיינה?

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully