וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה: אגרה בכביש 6, אוטובוסים בהזמנה

4.11.2010 / 8:25

חלק מתוך מחלפי ההמשך בכביש 6 יהיו בתשלום אגרה,11 קווים איזוריים ישרתו 35 מושבים באיזור הגליל. החידוש: הנוסעים יוכלו להזמין נסיעות ציבוריות בשיחת טלפון.

שר התחבורה ישראל כץ הגיש אמש (רביעי) הצעה כי קטעי ההמשך 3 ו-7 בכביש 6 צפונה יהיו כבישי אגרה. במסגרת התכנית אושרה הההצעה עבור מקטעי המחלפים מיוקנעם ועד סומך. הממשלה אשרה את התכניות בפברואר 2010 בשיטת ה-B.O.T - הפעלת זכיין, וכעת על פי ההחלטה יפורסם המכרז בשני שלבים.

קטע מס' 7 תחילתו ממבואות יקנעם ועד מחליף תל-קשיש ואורכו כ-1.7 ק"מ. הקטע השני המתוכנן להיות בפיקוח אגרה אורכו כ-12 ק"מ ובו מותקנות שתי מנהרות - מנהרות רכסים ( 400 מ') ומנהרת איבטין שאורכה זהה. ראשיתו במחלף תל-קשיש, בואכה מחלף העמקים ועד מחלף סומך.

שר התחבורה מציין כי תכנית זה נכללת במהפכה להפוך את איזור הפריפריה למקום נגיש ולהאיץ את פיתוחם. "מדובר בתרומה הגדולה ביותר שאנו יכולים להעניק לתושבי הצפון".

שלום, אפשר להזמין אוטובוס?

ביוזמת שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, החל מ-21 בנובמבר יחלו לפעול קווי תחבורה ציבוריים באיזורים נרחבים בפריפרייה של הגליל, ובפרט בשטח המועצה האיזורית משגב ובכרמיאל. על פי התכנית המוצעת, ייכנסו לשימוש כ-11 קווים של תחבורה ציבורית ב-35 מושבים, אותם ניתן יהיה להזמין בשיחה טלפונית של התושבים – "שירות לפי קריאה", כפי שמונהג בכמה מקומות באירופה. את השיחה הטלפונית מקבל נציג המועצה ומשם מועברת למפעיל הקו. זמן התגובה מוערך בכ-10 דקות עד ליציאה ליעד.



במסגרת השירות, יופעלו קווים של חברת נתיב אקספרס (שזכתה במכרז) בין המועצה האיזורית של משגב לכפרים סמוכים, וכן לשטחים השייכים לאיזור כרמיאל. בנוסף לכך, יתווסף בהמשך השנה קו תחבורה ציבורית בין כרמיאל לחיפה שיחצה את הקריות והמועצה האיזורית משגב. עלות השימוש בקווים אלה מוזלת בכ-20 אחוזים מקווי אגד הנהוגים בקווים דומים.

לדברי השר כץ, מדובר בפרוייקט חשוב לפיתוחם של המושבים באיזורים אלה; חלק גדול הוקמו בשנות ה-80 ועדיין לא רושתו לתחבורה ציבורית שימושית, ולכן מקווים במשרד התחבורה כי ההסדר החדש יתרום לתושבי האיזור, ובמקביל – יפחית את מידת השימוש של הצעירים בטרמפים ביציאה או בחזרה מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully