וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגיונג קורנדו הבשיל

4.11.2010 / 17:02

רכב הפנאי הקוריאני חוזר בדור הרביעי שלו עם מנוע טורבו-דיזל מודרני, חזות נאה, ושאיפות לשרוד את השנים הקרובות. קטן עליו?

חטיבת המכוניות של חברת סנגיונג יכולה לזקוף חזה: אחרי שבשנה האחרונה הושבתו קווי הייצור שלה בשל התבצרות מזוינת של עובדים ממורמרים ומפוטרים במתקן המרכזי בקוריאה, היא הצליחה לאסוף את הרסיסים, האגו המנופץ וכלי-הנשק, ולסיים את הליטושים האחרונים על הסנגיונג C200, או כפי שהוא יקרא מעתה – קורנדו. אולי תחת הכותר הזה, הם מקווים להפטר מהנאחס שדבק בהם ולצאת לדרך חדשה בסיומו של תהליך ההחלמה.

בהתאם לרוח ההתחדשות, הוחלט בסנגיונג כי ינואר 2011 הוא המועד להכריז על השקתו של רכב הפנאי המוביל, שלו אף תהיה גרסה היברידית בעתיד. בקווים היסטורים, הקרוסאובר קורנאדו נולד כג'יפ ב-1983, והיום בדור הרביעי שלו התגלגל לכלי-רכב מגובש, הנושא את חתימת ידו של המעצב האיטלקי גיורג'טו גיוג'ארו, שלעתים תכופות תרם מזווית מבטו לחברות קוריאניות כמו דהייו (שברולט אירופה). מבחינה צורנית, נראה שהדור החדש נטש כל קשר עם הדגם המוחלף, וטוב שכך.

הקורנדו ישווק בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים. מחד, הוא קצת יותר קטן מיונדאי ix35 לדוגמא ומסתדר עם אורך של 4.44 מ'. אולם, החלל הפנימי שלו עשיר עם רוחב של 1.84 מ'. תא המטען בו נציל מאוד, וזה מציע שטח הטענה בין 480 ל' ועד 1,300 ל' בקיפול המושבים של השורה השנייה. תא הנוסעים מצויד במערכות תפעול סטנדרטיות, ולדברי סנגיונג מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית באיכות החומרים ובהנדסת האנוש ביחס לכלי-רכב קודמים.

הקוריאני הגבוה מוצע למכירה באירופה במתכונת של חמישה שילובים שונים, המבוססים הן על הנעה קדמית והן על כפולה, כשבכל גרסה נפרדת קיימת אופציה לתיבה ידנית 6 הילוכים עצמאית, או אוטומטית (פיתוח אוסטרלי). המנוע השוכן מלפנים הוא טורבו-דיזל בנפח 2.0 ל' המנפק 175 כ"ס וצורך כ- 13.67 ק"מ לליטר. פליטת ה-CO2 עומדת על 157 גק"מ. ביבואנית סנגיונג לישראל חברת טלקאר הביעו בעבר נכונות להביא את הדגם לישראל, אולם לא ידוע מתי יגיע בשלב הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully