וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולף קבריולה חוזרת

4.11.2010 / 11:02

בעקבות ההסכם המחודש עם סדנת קארמן, פולקסווגן תחייה את הגרסה הפתוחה לקומפקטית בשנה הבאה. נפרדים מהאיוס?

עכשיו זה רשמי: פולקסווגן גולף קבריולה חוזרת לשורותיו של הקונצרן בעוד כשנה וחצי. את הדברים אישר היו"ר בכבודו ובעצמו מרטין ווינטרקון בפני כלי-התקשורת מגרמניה באירוע שהתקיים במפעלי החברה. על פי המסורת הגולף קבריולה תשען על רצפתה של הגולף (בתצורת-2 דלתות), אולם בניגוד לאיוס - שלאור דברים אלה המשך ייצורה מוטל בספק, תעשה שימוש בטכנולוגיה דומה לזו המשרתת את ה-A3 קבריולה, ותצטייד בגג-בד ולא במתכתי.

הגולף הפתוחה תשוב לפס הייצור אחרי היעדרות של למעלה מ-8 שנים. בכל תולדותיה של הגולף קבריולה (1979-2002) נבראו מספר גרסאות שחיזקו את מיצובה של הקומפקטית בעיני קהל היעד, שהורכב גם מצעירים וגם מפלח מבוגר. אולם הדגם האחרון שהגיח ב-2001 סימן את סוף דרכה של הסדרה עם הצניחה בכמות המסירות.

חזרתה של הקבריולה נובעת מתוך הסכם כלכלי מחודש שנחתם אשתקד בין פולקסווגן לסדנת קארמן עמה היו לה מיזמים בעבר, הנודע שבהם הייתה המכונית הספורטיבית קארמן-גיהה משנות ה-50. קהרמן הייתה קרובה מאוד לפשיטת רגל ב-2009 לאחר שלא איתרה לקוחות מקרב היצרניות הגדולות להן פרויקטים מתאימים ולכן הודיעה כי בכוונתה לסגור את שעריה. הדגם האחרון שעזב את מתקני הסדנה היה ה-CLK של מרצדס ב-2003.

מי שככל הנראה תשלם את מחיר החייאתה של הגולף הפתוחה תהיה האיוס. וזאת למרות שרק לפני כמה שבועות עברה מתיחת פנים כדי להאריך את שהותה בשנתיים נוספות. פולקסווגן אמרה בעבר כי בכוונתה לצמצם מספר פיתוחים בגלל הרחבה של פרויקטים חדשים כגון הבלו-ספורט רודסטר העממית. כך או אחרת האיוס לא תחסר ליותר מידי נהגים. באשר לגולף, רשמים ראשונים לקבריולה החדשה יגיעו בתערוכת הרכב בג'נבה ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully