וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורגן חוזרת לשלושה גלגלים

6.11.2010 / 9:20

60 שנה אחרי, מורגן הבריטית חוזרת לייצר רכב על שלושה גלגלים. המנוע שייך להארלי דיווידסון והתיבה הידנית... למאזדה 5

בחברת מורגן הבריטית מציינים השבוע אירוע מיוחד: לקראת פברואר 2011, נערכים להחזיר לרצפת ההרכבה את הטריקאר המיתולוגי מ-1909 אחרי שפסק ייצורו ב-1953, בתום 30,000 עותקים שהופצו בעולם. לכאורה, זהו תהליך קלאסי שמחזיר את מורגן לראשית יסודותיה. הרבה לפני שהוסיפה גלגל נוסף ב-1936 כשחשפה את המורגן 4-4 המהפכני.

הדגם החדש יהיה מודרני בכל מכלליו, אך נברא ממש בדמותו של הרכב המקורי. הבסיס היבש נותר דומה: זוג מושבים, שלושה גלגלים דקיקים ותיבה ידנית. המנוע והטכנולוגיה לעומת זאת הם שילוב מהעידן הנוכחי, ואינם סתם שידוך שגרתי חסר משמעות.

במקום יחידת הנעה עם צילינדר בודד כמו בדגם הראשון מ-1910, מורגן חימשה אותו במנוע של הארלי דיווידסון מסדרות ה'סקרימינג איגל' (הנשר הזועק); הנפח הוא 1,800 סמ"ק (2 צילינדרים) עם כ-100 כ"ס המועברים אחורנית. את העוצמה מתרגמת תיבה ידנית חמישה הילוכים שנשלפה מקרביה של מאזדה 5 (מיניוואן, לא פחות).

מהמקום מזנק הטריקאר ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד, ועד מהירות מרבית של 180 קמ"ש. בכלל לא רע עם שלושה גלגלים, מערכת היגוי משונה ומשקל של יותר מ-600 קילוגרמים עם נהג. מורגן גם ערכה כמה שינויים בסט המתלים כדי שאלה יעמדו במשקלו של המנוע ויחזירו מידת הנאה בפיתולים.

מוקדם לדעת כמה יידרשו עבור כל עותק כזה, אלא שעל פי משנתה של מורגן סביר שלא יתומחר ככלי-רכב עממי למרות התיבה הידנית של מאזדה. מי שבכל זאת רוצה להזמין יאלץ לחכות הרבה מאוד זמן. מורגן מייצרת את המכוניות ביידים ללא סיוע מכונות, וכל התפוקה ביחד מסתכמת בכמה מאות בשנה. לעתים ההמתנה לכל רכב אורכת שנתיים, והיו מקרים של כלי-רכב נדירים שהגיעו לרוכש אחרי ארבע שנים! אולי הפעם זמן ההמתנה יתקצר. בכל זאת, פחות גלגל אחד.

מכונית מורגן עם שלושה גלגלים. אתר יצרן
מכונית מורגן עם שלושה גלגלים/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • מורגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully