וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים: מצלמות אכיפה בנת"צ

7.11.2010 / 11:14

אגף התנועה של משטרת ישראל מגביר את מערך האכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית. לראשונה – מצלמות אכיפה בנת"צ בכניסה לירושלים

שימו לב: אגף התנועה של משטרת ישראל הציב לאחרונה מצלמות אכיפה בנתיבי התחבורה הציבוריים (נת"צ) בירושלים. מדובר בסדרת מכמונות דיגיטאליות שהוקמו בכניסה לעיר באיזור של גינות סחרוב, ומטרתן לפקוח עין על מי שאינו מורשה לנסוע בכבישים אלה על פי חוק. נהגים שנתפסים יזכו לדוחות תנועה לביתם בתוך כמה ימים.

מערכות אכיפה אלה נכללות בפיילוט של אגף התנועה שהחל בחודש מרץ השנה. במסגרת התכנית הניסיונית הוצבה המצלמה הדיגיטאלית הראשונה בדרך נמיר בת"א, בה התנועה מותרת רק לרכבים ציבוריים. המצלמה פועלת בטכנולוגיית LPR המזהה את הרכבים עפ"י לוחית הרישוי, ומבצעת השוואה אוטומאטית למאגר הרכבים הציבוריים.

המצלמה מתעדת את אלה שאינם מורשים לנהוג בנתיבים המסומנים, ולאחר מכן המידע נשלח על מעבדת פיענוח. בתום בחינת התמונות במשטרה, נשלח הדו"ח לביתו של הנהג. הקנס הכספי בגין עבירה זאת הוא 500 שקלים, אולם אינו מלווה בהוספת נקודות לרישיון הנהיגה.

בישראל קיימים כיום כ-165 קילומטרים של כבישים עם סדרי עדיפות לתחבורה ציבורית. הפיילוט אמנם נמצא בראשיתו, אך בעתיד תורחב האכיפה לערים גדולות נוספות בישראל. מאגף התנועה מוסרים כי לצד המצלמות תימשך האכיפה באמצעים קובנציונליים: ניידות תנועה וכלים דו-גלגליים שעומדים בצד הדרך ומבקרים את הנעשה בנת"צ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully