וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה הכי ירוקה ב-2010

8.11.2010 / 7:28

היצרנית היפנית מדורגת ראשונה בהפחתת זיהום האוויר לכלי-רכב מנועי ב-2010. גם פורד, מאזדה ודיימלר בפסגה

טויוטה היא היצרנית הירוקה ביותר לשנת 2010. כך פרסמה אמש (ראשון) חברת המחקר Transport & Environment מבריסל. יצרנית הרכב הגדולה בעולם דורגה במקום הראשון בקרב היצרניות שצמצמו את זיהום האוויר בשיעור הגבוה ביותר בענף הרכב. על פי דבר הפרסום, היפנית קיצצה ב-2010 כ-10 אחוזים בממוצע מפליטת ה-CO2 של כלי-הרכב שברשותה. פי שניים מהממוצע בתעשייה.

כפי שדיווחנו בעבר, הורו היצרניות על ידי האיחוד האירופי לגלח חמישית מזיהום האוויר הנפלט ממכוניותיהן עד 2015 ולעמוד ברף של 130 גק"מ בתוך 7 שנים מהפעלת התוכנית. אי-עמידה בתנאים אלה תגרור קנס כספי בהתאם לחומרת החריגה, הקטנה שבהן תסחוט עבור כל גק"מ בודד מעבר לרמה המותרת כמה עשרות יורו למכונית מיוצרת. אלא שכעת מסתמן שהדאגה והחשש נופחו מעבר לכל פרופורציה.

לפי נתוני TE, ממוצע ה-CO2 של כל יצרניות הרכב צנח ב-2009 ב-5.1 אחוזים. הגופים המנתחים את המידע שיערו שזו תגובה למשבר הכלכלי, או תרומה של תכנית הגריטה המעודדת גריסת הרכב הישן וקניית רכב חדש וידידותי לסביבה במקומו.

אולם בתום בדיקת הממצאים, מתברר כי לא כך הדבר: דוח החברה הבלגית מגלה כי יותר ממחצית ההפחתה של זיהום האוויר, או כ-3 אחוזים מהסך הכולל, נבעו בשל טכנולוגיות חדישות, ואינן תוצאה של מכירת מכוניות קטנות המיוחסות לתכנית הגריטה בין היתר.

מהנתונים עולה, כי חמש חברות רכב מובילות ביניהן טויוטה, דיימלר, פורד ומאזדה קיזזו 3 אחוזים במדד זיהום האוויר בכלי-הרכב בזכות טכנולוגיות הנעה מתקדמות. בעוד יונדאי, סוזוקי ופיאט למשל עשו כך באמצעות מכירת כלי-רכב קטנים וחסכוניים. קונצרן פולקסווגן, המצליח ביותר באירופה והטוען לתואר הגדול בעולם, עדיין לא מנצל את האמצעים שבידיו ומציג ירידה מאוד מתונה ב-CO2 בגלל הגבלת הנגישות לכלי-רכב אקולוגיים. גם ב.מ.וו בסוג של קפאון וזו הציגה ירידה מזערית של 2 אחוזים ב-CO2 אשתקד.


"הדבר המשמעותי ביותר שאנחנו מבחינים בו הוא השינוי בגישה של הקונים - המודעות לסביבה עומדת על סדר היום". כך בכיר בארגון TE. לכאורה, נראה כי היצרניות תעמודנה במדד הזיהום שנקבע ל-2015. "למרות החשש שהן תאחרנה את המועד הנקוב, מרביתן הצליחו להקדים את הנחיותיו של האיחוד האירופי לפחות בכמה חודשים. טויוטה למשל הגיעה לנורמה של 2015, שש שנים מוקדם יותר ממה שביקשו ממנה".


בעניין התקנות, נדגיש כי יצרניות ה'על' להן מכוניות ספורטיביות זללניות ועמוסות במנועים גדולים, אינן נדרשות להגיע ל-130 גק"מ. עבורן, נקבעו שורה של כללים גמישים ומקלים כדי שלא תצטרכנה לבצע שינויים מרחיקי לכת ולפגוע בצביונן. בהוראת האיחוד האירופי, עליהן לעמוד בהפחתה של אחוזים בודדים מידי שנה, כאשר מ-2015 יחול שינוי בנוהג כלפיהן ואלה תאלצנה להדגים נכונות לצמצם את הנזק לסביבה.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully