וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגד: אינטרנט אלחוטי חינמי

אמיתי זיו ואור הירשאוגה

9.11.2010 / 9:10

אגד תרחיב את האינטרנט האלחוטי החינמי ל-1,000 אוטובוסים בהשקעה של מיליון שקל. ההרחבה, שתעניק לאגד יתרון תחרותי על הרכבת, תתבצע ב-2011

אגד עוברת ל-WiFi -החברה תציע אינטרנט אלחוטי חינמי בחלק משמעותי מאוד מהקווים שלה תוך שהיא יוצרת יתרון תחרותי על רכבת ישראל ועל חלק ממתחרותיה האחרות. אגד תשקיע בפרויקט כמיליון שקל לאורך 2011.

מזכירות אגד החליטה אתמול להרחיב את מיזם האינטרנט האלחוטי של החברה. עד כה סיפקה אגד שירות אינטרנט אלחוטי בכ-30 אוטובוסים כחלק מניסוי טכנולוגי שערכה. בעקבות הצלחת הניסוי, אגד מתכוונת כעת להרחיב את המיזם לכ-1,000 אוטובוסים, כשליש מכלל צי האוטובוסים שלה, וכחמישית מכלל האוטובוסים בישראל.

האינטרנט האלחוטי של אגד צפוי להגיע לכמעט כל הקווים הבין-עירוניים של החברה. השירות יינתן בחינם, אך אגד לא תספק אינטרנט אלחוטי בקווים שמשרתים את האוכלוסייה החרדית. המיזם צפוי להשפיע משמעותית על דפוסי הגלישה והעבודה של לקוחות אגד בישראל שיוכלו לנצל את זמן הנסיעה לטובת עבודה.

מבחינה טכנולוגית, אגד תתקין ראוטר WiFi סלולרי באוטובוס שיתחבר לאנטנות סלולריות בעת הנסיעה. עלות המוצר אינה גבוהה, ולשם אומדן, שלב הפיילוט עם התקנה ב-20 אוטובוסים עלה לחברה כ-85 אלף שקל בלבד, וכעת כאמור תשקיע אגד כמיליון שקל נוספים. החברה שמספקת לאגד את הקישוריות הסלולרית היא פלאפון. באגד מתכוונים להרחיב בעתיד את השירות ולאפשר למשל גם מידע לנוסעים דרכו.

פרישת הציוד והשקת המיזם תיארך כמה חודשים. גם חברת האוטובוסים מטרופולין, אשר פעילה בשרון ובדרום, מציעה ללקוחותיה אינטרנט אלחוטי בחינם, בשיתוף עם סלקום, בהשקעה של 250 אלף שקל עד כה. נכון להיום לחברה 120 אוטובוסים מרושתים והיא מבצעת כעת הרחבה לעוד 20 אוטובוסים. האינטרנט האלחוטי בתחבורה הציבורית משרת את הלקוחות אך הוא מנוגד לאינטרסים של חברות הסלולר, שמעדיפות שלקוחות יגלשו באמצעות מודמים סלולריים אישיים (נטסטיקס) בתשלום חודשי של כ-120 שקל.

יו"ר מזכירות אגד, גדעון מזרחי, מסר בתגובה: "בעקבות הפיילוט שנערך בחודשים האחרונים ב-20 אוטובוסים, ובשל שביעות הרצון שהפגינו הנוסעים, החליטה מזכירות אגד להרחיב את פרישת האינטרנט האלחוטי חינם ב-2011 ל-1,000 אוטובוסים בקווים הבין-עירוניים. מיזם זה, שיביא למהפכה בתחבורה הציבורית בישראל, צפוי לעלות כמיליון שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully