וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטאים: אלפא רומיאו ומזרטי רוצות רכב פנאי

9.11.2010 / 11:19

שני המותגים האיטלקים בוחנים פלטפורמות לקרוסאובר המבוסס על הגרנד-צ'ירוקי של מותג ג'יפ. על הכביש ב-2013

אלפא רומיאו ומזרטי שוקלות לייצר קרוסאובר המבוסס על פלטפורמת ג'יפ גרנד-צי'רוקי החדש. זאת הבשורה שיצאה אמש (שני) מפיו של יו"ר קונצרן פיאט-קרייזלר סרג'יו מרצ'יונה. צעד כזה לא אוזכר אמנם בתחילת 2010 במרשם ההתכנות של החברה ל-5 השנים הבאות, אולם לאור השיפור היחסי במאזן קרייזלר ברבעון השלישי של השנה, הוסרו מספר משוכות פיננסיות שסללו את הדרך להתרחבות המשפחה. במזרטי ואלפא מעריכים כי רכב פנאי חדש אם וכאשר יגיע, יושק בתוך פחות משנה וחצי.

בתולדות אלפא רומיאו ומזרטי מעולם לא היה רכב פנאי. אלפא פרסמה לפני כמה חודשים כי בכוונתה לתכנן שניים – אחד גדול, ואחד קומפקטי חמושים בהנעה קדמית וכפולה בהתאמה. אלא שאף אחד מהפרויקטים הללו לא זכה לקבל אור ירוק עד לאחרונה. מבחינתה של מזרטי, זו קפיצת ראש לטריטוריה לא מוכרת אחרי שביססה את עצמה כיצרנית מכוניות אקזוטיות, ויש לא מעט ממעריציה שלא מקבלים זאת בהבנה. בקרייזלר מנסים להפיג את החשש בתואנה שהגרנד-צי'רוקי יצליח לאחד בין האופי הקלאסי של מזרטי, לבין החספוס האופייני של האמריקני בשטח.


מרצ'יונה טוען שהמנועים של רכב הפנאי של מזרטי מקורם מפרארי. חטיבות הכוח תהיינה מצוידות בנפחים שבין 4.2 ל' ל-4.7 ל' שמונה צילינדרים ובהספקים גבוהים מ-350 כ"ס (מכוילים למיתון העוצמה). בנוסף, הוא מביע מידה רבה של אמון בפלטפורמה שחשוב לציין שפותחה יחד עם השותפה הקודמת דיימלר ומשמשת כיום גם רכב הפנאי מרצדס ML. "לארכיטקטורה של הצ'ירוקי יש רגליים. זו הזדמנות לייצר ולהמציא כפי שמעולם לא עשינו בעבר". כך היו"ר.

בהנחה שהסידור הזה ייצא לפועל, פיאט תוכל לחשוב גם היא על רכב פנאי מתוצרת עצמית, אולי כזה שדוגם מאלפא ודודג' את הרכיבים והטכנולוגיות הבסיסיות ביותר. בינתיים, עולה כי בפיאט מרוכזים בפריצה המחודשת לארה"ב יחד עם אלפא-רומיאו, שחוזרת לשם אחרי הפסקה של 15 שנים. עם רכב פנאי חדש בהיצע, יהיה לה בהחלט מה להציע לארה"ב מעבר לספורטיביות ידניות מאירופה, שסביר כי תתקבלנה שם כישוייות מגלקסיה רחוקה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully