וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות מהירות: רק בכבישים אדומים

9.11.2010 / 15:25

שר התחבורה ישראל כץ פועל למקם את מצלמות המהירות האלקטרוניות רק בכבישים מסוכנים. גם תהליך הגריטה בהתחזקות

עימות לוהט מתנהל בימים האחרונים ביוזמת שר התחבורה ישראל כץ והשר לבטחון פנים יצחק אהרנוביץ', לבין נציגי משרד האוצר.

על פי דרישת שני השרים, פריסתן של המצלמות האלקטרוניות החדשות תתבצע רק במוקדי סיכון - "כבישים אדומים", ולא תדלוף אל מקומות בהם תנפח את קופת המדינה ללא תועלת בטיחותית. החשש הוא כי הצבת המצלמות תבוא על חשבון הפעלתן של ניידות אכיפה משטרתיות בכבישים מסוכנים.

שני השרים הודיעו למשרד האוצר כי יפעלו בכל המישורים על מנת למנוע את הקיטון בתקציב האכיפה, שהוא, לדברי השר כץ החשוב ביותר במערכת ההרתעה בכבישים - "קיצוץ בתקציב משטרת התנועה הינו הפקרת חיי אדם", כך השר כץ. לכך הוסיף אהרנוביץ' ואמר כי "אין ספק שקיצוץ במשטרת התנועה יהווה מכת מוות לאכיפה בישראל. האוצר צריך להבין שחלק מקורבנות הכבישים יהיו על אחריותו".

השר כץ מציין כי תקציב הפעלת ומימון המצלמות שעומד על 25 מילון שקלים, לא יילקח מתקציבה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, והדגיש כי יפעל בעתיד להרחיב תקציב הרשות למשטרת ישראל מ-65 מיליון שקלים ל-100 מיליון שקלים בשנה. "הכנסת מצלמות האכיפה יחד עם תוכניות נוספות כמו הכנסת משטרת התנועה לערים ואכיפה מוגברת בכבישים הבינעירוניים, תוכל להקפיץ את מדינת ישראל מדרגה במלחמה בתאונות הדרכים, למרות שהדרך עוד ארוכה". אומר השר אהרנוביץ'.

10,000 מכוניות נגרטו בעשרה חודשים

בעשרת החודשים הראשונים של השנה נגרטו כ-10 אלפים כלי-רכב ישנים. כך מפרסם היום (שלישי) משרד התחבורה. זאת כאמור לאחר שזה החל להפעיל השנה תכנית גריטת מכוניות ישנות, עבורן זכאי כל בעל רכב ישן (מעל 20 שנה על הכביש) להחזר כספי בגובה של 3,000 שקלים על רכבו הנגרט. במשרד התחבורה רואים בתכנית כהצלחה יוצאת דופן מבחינת היענות הציבור.

מנתוני משרד התחבורה, עולה כי המכונית הכי נגרטת בישראל היא סובארו, שנגסה ב-38 אחוז מכלל הגריטות. אחריה ברשימת הנמעכות מיצובישי עם 12 אחוזים, דייהטסו עם 7 אחוזים, פורד עם 6.6 אחוזים, אופל אחראית ל-5.5 אחוזים מהגריטות, פיג'ו הצרפתייה ל-4.6 אחוזים, רנו רושמת 4.23 אחוזים ופיאט אחרונה עם 3.2 אחוזים.

התועלת הכלכלית למשק (בעיקר בתחום זיהום האוויר) מסתכמת עד כה בין 25 ל-70 מיליון שקלים בשנה לכל 10,000 כלי-רכב שנגרטים. במטרה להרחיב את התכנית הגמישו במשרד התחבורה את כללי הגריטה בחודשים האחרונים לכלי-רכב בני 15 שנה, בתנאי שאלה הורדו מהכביש על ידי משטרת התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully