וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מרצדס S קלאס עממית

10.11.2010 / 7:30

ספינת הדגל מקבלת מנוע 4 צילינדרים עם 202 כ"ס שצורך ליטר סולר לכל 17.5 ק"מ. לשיכוך הטראומה: CLS שוטינג ברייק לייצור

מרצדס פשוט לא יכולה להרשות לעצמה להשתרך ולהסס במערכה על תואר יצרנית הפרמיום האקולוגית בעולם. ולכן בדומה לב.מ.וו ולאודי שהזינו סכומי כסף נכבדים לקידום טכנולוגיות ידידותיות לסביבה, היא חושפת לראשונה ב-60 שנות קיומה של ה-S CLASS, את הפרמיום המודרנית שלה חמושה במנוע טורבו-דיזל ארבעה צילינדרים. מדיניות של עממיות, מי היה מאמין?

במספרים, ה-S קלאס שוקלת מעל 2 טון ובחזיתה פועם מנוע טורבו-דיזל cdi בנפח 2.2 ל'' שמחלץ 202 כ"ס, מפיק 50.8 קג"מ ב-1,500 סל"ד, ומשודך לתיבה אוטומטית עם שבעה יחסי העברה. על פי מדידות היצרן, הלימוזינה הגרמנית תאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות ומהירותה המרבית תעמוד על כ-240 קמ"ש.

אלא שלא בביצועים עסקינן, אלא בצמצום זיהום האוויר והפחתה דרמטית של צריכת הדלק. ובתחום זה, ה-S קלאס בהחלט לא מחטיאה: ליטר סולר יספיק ל-17.5 קילומטרים של נסיעה, בעוד פליטת ה-CO2 שלה מניבה את היחס הנמוך ביותר בקבוצת הפרמיום – מתחת ל-150 גק"מ.

דילמה אם להתקין מנוע כזה או לא, מעולם לא עמדה על הפרק – גם על רקע שיווקה של ה-S קלאס הייבריד. אחרי שהבווארים של ב.מ.וו הצעידו את חטיבת EfficientDynamics במימון הון עתק של 1.5 מיליארד יורו רק כדי לסלול את ציר הפתיחה, דיימלר הבינה שעל אף פיתוח מערכות תאי דלק, מימן וחשמל, מוטלת עליה האחריות הראשונית לעמוד בתקני ה-CO2 של האיחוד האירופי.

היבט נוסף של ה-S קלאס ה"עממית", מופנה אל תג המחיר שלה. קחו לדוגמא את ה-S קלאס היקרה ביותר – S63AMG, או S65 לשם העניין, הנמכרות בעלות של 200 אלף יורו. בחירה ברקטה מפוארת כזאת תעניק לנהג תאוצה דמיונית מהמקום ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ומהירות מסחררת. מצד שני, היא צורכת פי כמה וכמה יותר דלק, ופולטת פי שניים יותר זיהום אוויר מגרסת ה-CDI. ככה אי אפשר להיות דיפלומט במאה ה-21 המפויחת.

אולם על פי דוברת מרצדס, וורנה מולר, החברה הגרמנית יודעת בידיוק אל איזה פלח לפנות כדי לנצל את הטכנולוגיה. "אנחנו רוצים למשוך לקוחות עם מודעות לסביבה. אנשים שחשוב להם לא רק פאר ואיכות, אלא מכונית שתתווה להם דרך לעשות את הכול ביחד – לשמור על הסביבה ולנהוג במכונית שמביטה היישר לנוף של העתיד". המחיר להביט אל המחר על פי דיימלר - באיזור ה-70 אלף יורו, שהם כ-400 אלף שקלים לפני מס.

עוד שנה: מרצדס CLS שוטינג ברייק

על פי ציטוטיה של מולר בהתייחסותה ל-S קלאס, מסתמן שכושר ההמצאה של מרצדס מעולם לא היה בשל יותר להתפרצות משולבת: יחד עם חשיפתה של ה-S קלאס הצנועה, מרצדס הודיעה אמש (שלישי) כי היא תעלה את ה-CLS שוטינג ברייק למפעל ההרכבה הגדול ביותר של החברה בסינדלפיגן הסמוך לשטוטגרט ב-2012, היכן שה-SLS AMG קרמה פח וגלגלים.

ה-CLS שוטינק ברייק תהיה המכונית השנייה במשפחת ה-CLS של מרצדס מאז שהושקה ב-2004. זהו דגם מקביל ל-CLS קופה, אולם העיצוב משווה למכונית דמות של סטיישן ספורטיבית.

בכירים בתעשייה הכתירו לא פעם את ה-CLS כמייסדת תנועה מהפכנית של מעצבים, שהתמכרו למרכבי 4 דלתות קופה. ויש לכך לא מעט השלכות בשטח; מספיק מבט חטוף לעבר קונצרן פולקסווגן כדי להבין עד להיכן זלגה השפעתה של מרצדס בקרב התעשייה. לא בכדי דיימלר מכרה 170 אלף עותקים מה-CLS ב-6 שנים.

פרטים טכניים על ה-CLS שוטינג ברייק הם עדיין בגדר תעלומה בשלב זה. דיימלר טוענת שהיא תחשוף את הרשמים המלאים לקראת תערוכת הרכב בז'נבה במרץ 2011, אולם תדאג לשחרר מידי פעם פיסות קטנות של אינפורמציה כדי להשאיר את העולם מתוח ודרוך להשקה בעוד כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully