וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסביבה נגד בוגאטי וירון

11.11.2010 / 7:25

מכונית העל של בוגטי זכתה בתואר המזהמת והזללנית בארה"ב. במישור המציאותי - טויוטה פריוס הכי חסכונית, והונדה CR-Z מפתיעה

כמידי שנה, עורכת סוכנות ההגנה על הסביבה (EPA) של ארה"ב מבדקים למכוניות חדשות ובוחנת את השפעתן על איכות הסביבה. כצפוי, ישנן לא מעט מכוניות היברידיות שמככבות במצעד בשל המנועים האקולוגיים. אולם, נראה שהשנה בחרו בסוכנות לציין בהערת שוליים ובסימן אזהרה את הבוגטי ויירון, מאחר וזו הפיקה נתונים מחפירים שכל חובב טבע אינו יכול להתעלם מהם.

הווירון זכתה בהכרה מיוחדת: המכונית המזיקה ביותר לסביבה, ובאופן לא מפתיע גם לזללנית הדלק הגדולה ביותר בארה"ב ב-2010. הווירון לה מנוע 8.0 ל' מוגדש-טורבו 16 צילינדרים, גומעת ליטר בנזין בכל 3.4 ק"מ בנסיעות משולבות. וזה עוד תחת ההנחה שמפעילים שיקול דעת בדרך ל-400 קמ"ש.

בעומס מלא, הוירון נושמת 45 אלף ליטר אוויר בכל דקה וצורכת ליטר דלק לכל 1.2 ק"מ. או במילים אחרות - 5.3 ליטר דלק לכל דקה. לפי מדידות פליטת המזהמים, הוירון פולטת בין 550 גרם CO2 לכל קילומטר נסיעה בכביש המהיר או 1,000 גק"מ בעיר.

הבוגטי הנדירה, שתאוצתה ל-100 קמ"ש מסתיימת אחרי 2.7 ש', איננה היחידה ברשימה השחורה של הארגונים הירוקים באמריקה. כמה פסיעות אחריה בדירוג ניצב הטנדר פורד E-350 שצורך 4.5 ק"מ לליטר בעיר, ומרצדס G קלאס 55AMG שלא מצליחה לרדת מנתון של 5 ק"מ לליטר בעיר ו-5.7 בנסיעות מחוץ למטרופולין. גם בנטלי קונטיננטל GTC מכסחת את החשבון עם 6 ק"מ לליטר בנסיעה ממוצעת בעיר ומחוצה לה.

אך בטרם יחליטו בארגון ה-EPA לערוף ראשים, יש להערכתם סיבה לאופטימיות בגזרה העממית; בקצה השני עומדות המכוניות הכי חסכוניות בשנה החולפת בארה"ב, ועל פי הדירוג את המקום הראשון הבטיחה טויוטה פריוס. היפנית ההיברידית בדור השלישי שלה, מחזירה בתחום העירוני 21.7 ק"מ לליטר ומתייצבת על 20.4 ק"מ כשיוצאים לנסיעות באוטוסטראדה.

במקום השני האמריקנית ההיברידית פורד פיוז'ן, וחטיבת לינקולן ונציגתה MKT סדאן. ביניהן הסתכמה צריכת הדלק ב-18 ק"מ לליטר. את המקום השלישי, חולקות שתי ילידות מהונדה - סיוויק הייבריד ואינסייט (17.9 ק"מ לליטר).

גם את המקום הרביעי לוכדת הונדה. הפעם על חשבונה של הקאמרי ההיברידית שנדחקה החוצה מהרשימה על ידי הספורטיבית המהפכנית CR-Z - מכונית השנה ביפן. ההונדה הקומפקטית צורכת 16 ק"מ לליטר.

עוד בולטות ברשימה האקולוגית ל-2010 לקסוס עם צמד מכוניות:HS250 ורכב הפנאי 450 הייבריד (15.6 ק"מ לליטר), בעוד סמארט פורטו החדשה במקום טוב באמצע (14.9 ק"מ לליטר).

ככל הידוע בשלב זה, הווירון נמצאת תחת עינו הפוקחת של האיחוד האירופי שאחראי על תקנות ה-CO2. יחד עם כך, סביר שמערכות ההנעה שלה תשארנה כפי שהן גם בעתיד מפני שהשפעתה מצומצמת בשל כמות קטנה של מכירות. אבל בכל זאת, מישהו חייב לטנף את הסביבה כדי שארגוני הסביבה ימצאו את הכתובת לכלות בה את זעמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully