וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

72 נקודות = פסילה ל-9 חודשים

10.11.2010 / 12:54

שר התחבורה הגיש את התקנה החדשה לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת. עוד מקדם השר - קיצור זמן ההתייצבות לקורס נהיגה מונעת

החמרות בשיטת הניקוד: שר התחבורה ישראל כץ הגיש היום (רביעי) לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, תקנה חדשה הקובעת כי נהג שיצבור 72 נקודות ברישיון הנהיגה שלו בגין עבירות תנועה, רשיונו יפסל מיידית ל-9 חודשים. בסעיפי התקנה נומק כי יוכל הנהג לחדש את רשיונו רק בתנאי שיעמוד בבדיקות רפואיות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מבחן תאוריה (עיוני) וטסט נהיגה מעשי.

בקשה זו תקשיח את התקנה המונהגת כיום, על פיה נהג שצבר במשך 4 שנים 36 נקודות חובה נפסל רשיון הנהיגה שלו לתקופה של שלושה חודשים, וכתנאי להשבת רישיון הנהיגה חויב לבצע רק מבחן תאוריה. כדי ליצור הרתעה מגבילה, התקנה החדשה אף קובעת כי נהג שיצבור פעמיים 36 נקודות במשך 6 שנים יפסל רישיונו ל-9 חודשים. "תיקוני החקיקה בשיטת הניקוד הנוכחית יאפשרו למשרד התחבורה להתמודד טוב יותר עם עברייני תנועה מועדים ("רצדביסטים")".

תקנה נוספת של השר שהוגשה לועדת הכלכלה, תחייב נהגים להגיע לקורס נהיגה מונעת (נכונה) בתוך 6 חודשים מיום קבלת הזימון. זאת במטרה לצמצם את זמן ההמתנה שאורך כיום כשנה מרגע שנשלחת ההודעה לביתו של הנהג. לצד כללים אלה, מבקש השר לקבוע במסגרת התקנות כי מי שקיבל הודעה על פסילת רישיונו באמצעות שליח או שוטר, יראה בה כהודעה תקפה ומחייבת. מטרת התיקון היא למנוע תופעות של התחמקויות של נהגים שרשיונם נשלל, מאחר וכיום נשלחת הודעת הפסילה בדואר רשום בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully