וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן לא קונה את אלפא-רומיאו

13.11.2010 / 10:00

הקונצרן הגרמני שהצהיר בעבר כי מעוניין לרכוש גם את מותג פרארי מפיאט, לא יגשים את רצונו. פיאט: "חלומות ללא בסיס"

קונצרן פולקסווגן לא ירכוש את מותג אלפא רומיאו מפיאט. כך בהודעה משותפת שהוציאו מנכ"ל פולקסווגן מרטין ווינטרקון ועמיתו יו"ר קונצרן פיאט סרג'יו מרצ'יונה, בכינוס שהתקיים אמש (שישי) במילאנו. ווינטרקון התייחס במסגרת המאורע לגישושים שהתנהלו כביכול בין התאגידים, ובישר לכלי-התקשורת כי אין שחר לפרסומים. "מדובר בחלום בלבד. אלפא רומיאו מייצרת מכוניות מהממות, אבל בזה מסתיים כל העניין", הודיע המנכ"ל.

פרט לרצף הדיווחים שעלו לכותרות בספטמבר, בהם נטען שפולקסווגן מביעה התעניינות קונקרטית באלפא-רומיאו, שלל ווינטרקון על הסף כל קשר לפרארי כחלק מעסקה מורחבת בין שני הצדדים. אלא שלכאורה, דברים אלה עומדים בסתירה מול דבריו של פרדיננד פייך, יו"ר הקונצרן הגרמני, שסיפר החודש בראיון למגזין הגרמני 'מנג'ר' כי פרארי ואלפא הן "מטרה ראשית בסל הרכישות" עבור פולקסווגן.

אולם כעת, ועל רקע ההתפתחויות האחרונות באיטליה, מתברר כי ישנה תמימות דעים בקרב קברניטי הקונצרן הגרמני והעסקה שהתבשלה מאחרי הקלעים לא תצא לפועל, מפני שמעולם לא צברה תנופה ממשית ועברה להילוך גבוה.

מרצ'יונה אף בחר להתנסח בצורה דומה לווינטרקון אודות השמועות, והגיב בצורה נחרצת על מעורבותה של חברת פרארי בדיונים, באומרו כי "זה חלום מתוק מאוד מבחינתם - אבל אין לכך שום בסיס". זוהי ההתייחסות השנייה וכנראה האחרונה של מרצ'יונה לסוגייה הזאת השנה, לאחר שבתחילת אוקטובר השיב ואמר שלפיאט אין שום כוונה למכור את אלפא-רומיאו, וודאי שלא את פרארי - המותג האקזוטי המזוהה ביותר עם איטליה.

אל דברים אלה ראוי להוסיף את העובדה שפיאט נמצאת בעיצומו של תהליך צמיחה משמעותי של החברות בבעלותה, לרבות אלפא-רומיאו שאך לפני כמה ימים רמזה כי תייצר רכב פנאי חדש יחד עם מזרטי. אלפא עדיין מסבה לפיאט הפסדים מידי שנה (מוערכים בכ-300 מיליון יורו), אולם מרצ'יונה מקווה כי במסגרת תוכנית החומש תרשם התאוששות והיא תחלץ מהמשברים הכלכליים.

האם בכך תם הרומן בין פולקסווגן לפיאט? מוקדם לשפוט. אולם עושה רושם שלפחות בשנים הקרובות, אלפא רומיאו ופרארי תשארנה במקומן תחת בעלות איטלקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully