וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני ססטו אלמנטו תיוצר

14.11.2010 / 7:35

הלמבורגיני המהפכנית תשלח לייצור מוגבל של 10 עותקים במחיר של 3.5 מיליון דולרים ליחידה. אלמנטים יקרים

פחות מחודשיים לאחר חשיפתה של הלמבורגיני ססטו-אלמנטו (האלמנט השישי) בתערוכת הרכב בפריס, מסתמן כי דגם הראווה של המותג האיטלקי יעשה את דרכו לייצור בשנה הבאה. על פי דיווחו של מגזין הרכב הצרפתי 'אוטומוטוס', הלמבורגיני המיוחדת תיוצר במספר מוגבל של 7-10 עותקים, כאשר עלות רכב אחד מוערכת ב-3.5 מיליון דולרים (כ-13 מיליון שקלים לפני מס).

הססטו אלמנטו פותחה על ידי למבורגיני כדי להדגיש את התקדמותה בתחום תרכובות החיפוי. שטחה החיצוני של המכונית עוטה שכבות סיבי פחמן (קרבון פייבר) מחושל, שעובד בשיתוף עם חברת התעופה בואינג ואוניברסיטת וואשינגטון. החומר הפחמני זהה לסיבי-פחמן רגילים, אולם קל ממנו בשליש, זול להפקה, ומשך הזמן הנדרש לייצרו קצר מאוד.

אבל לא רק בחומרים נבדלת הססטו אלמנטו מיתר מכוניות העל בקבוצה. באחוריה יפעם מנוע בנזין עשרה צילינדרים שמייצר 570 כ"ס ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות בלבד. ש-ת-י-י-ם וחצי שניות! כיצד מגיעים לנתונים כה מרשימים? בזכות האריזה הפחמנית שוקלת המכונית האיטלקית פחות מטון אחד.

הססטו תהווה בסיס להזנקת סדרות חדשות בלמבורגיני ב-4 השנים הבאות. בשנה האחרונה הוציאה למבורגיני לפרישה את המורצ'יליאגו כאיתות לקראת לידתן של המחליפות, כאשר אחת מהן תהיה הג'וטה שאמורה להחשף בחודשים הקרובים ולרשת את מקומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully