וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

X5 המאן: דאבל אקשן

15.11.2010 / 16:02

ב.מ.וו X5 של חטיבה M מקבל טיפול חם מסדנת המאן הגרמנית שמחלצת מקרביו 680 כ"ס. אפשר גם פחות, אם רוצים

עם 555 כ"ס בקנה, ב.מ.וו X5 באמת שאינו זקוק לתוספות כשהוא מסתחרר החוצה מחטיבת M הספורטיבית של היצרנית הבווארית. אבל בסדנת המאן אין מקום לגבולות הגיוניים, אפילו אם הדבר לא כל כך נאה בעיני המעצבים והמתכננים במטה הראשי במינכן. אז למה בכל זאת? כי מדוע לשלול אם השיפורים הם במתכונת מופרעת ומקצועית.

תחת הכותר Flash Evo, אין סיכוי שרכב הפנאי הגרמני יימכר בדיוק באותו האופן כפי שהוא יוצא מהמפעל. בחזיתו שוכנת אמנם אותה חטיבת כוח בנפח של 4.4 ל' שמונה צילינדרים, אלא שבזכות שבב ניהול מנוע חדש ההספק עולה ל-610 כ"ס בגרסת ה"מתחילים" (68.9 קג"מ) ועד 680 כ"ס בקצה העליון. מדובר בתוספת של 55 ו-130 כ"ס בהתאמה להספק המקורי, לצד זינוקים של כמה עשרות אחוזים בסעיף המומנט של המהדורה הבכירה, שמתייצב כעת על 95.8 קג"מ.

חרף משקלו הכבד (מעל 2 טון), מאיץ הגרמני המאיים ל-100 קמ"ש בפחות 4 שניות (4.2 ש' בגרסת הייצור). נתונים שנשמעים לכאורה הזויים בכל קנה מידה בהתחשב בכך שמדובר ב-SUV גדול ושמן. אלא שבהמאן דאגו לשדרג את כל המערכות החשובות (מערכות פליטה, יניקה, צינורות) וכן השתמשו בצמד מגדשי-טורבו משופרים ומוגדלים.

המהירות המרבית הוגבלה ל-300 קמ"ש, אולם לדברי המאן כושר ההאטה של הרכב הספורטיבי הגבוה שומר על נעיצה אדירה באספלט בסמיכות לשיאו; בסרן הקדמי מולבשים דיסקים בקוטר של 405 מ"מ (6 בוכנות בקאליפר) בעוד מאחורנית אלה בקוטר 304 מ"מ. מערכת מתלים מונמכת ב-30 מ"מ שומרת על יציבות כיוונית גבוהה ואחיזה של רכב תחרותי לכל דבר.

הבודי-קיט החיצוני ותא הנוסעים האדמדמם של המאן הם סימני ההיכר של הסדנה ואותם אפשר לקבל בשלושה שילובים עם פסי הרוחב המסורתיים על גבי המרכב החיצוני. המאן דורשת מעל 20 אלף יורו בתמורה לחבילה הזאת (כ-100 אלף שקלים), אך לכך יש להוסיף את מחיר הרכב המקורי שמחירו עומד על כ-80 אלף יורו. צרות של ממהרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully