וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה נלחמת בנהגים שיכורים

18.11.2010 / 8:23

חוק חדש באיטליה מחייב מוכרי משקאות משכרים להציב מכשירי מדידה לרמת אלכוהול בדם. ברקע: המשטרה תחמיר בענישה

הרשויות באיטליה מחריפות את המאבק בתאונות הדרכים הנגרמות בשל נהיגה בגילופין. חוק חדש שנכנס לתוקפו בסוף השבוע האחרון קובע כי מתחמי בילוי המוכרים אלכוהול אחרי חצות, מחוייבים להציב עמדות עם מכשירי מדידת אלכוהול בדם. זאת כחלק מהירתמות הממשלה לצמצם את תאונות-הדרכים הקטלניות שנגרמות בשל נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

פרויקט האכיפה יפעיל הרתעה על מקומות כמו מסעדות, ברים, פסטיבלים למיניהם, קיוסקים, מתקני מכירה ניידים ועוד, שאינם תחת פיקוח הדוק ומוכרים משקאות משכרים מאוחר בלילה. מועדוני ריקוד אגב, נאכפים באיטליה תחת תקנה דומה מאז יולי 2010. עוד נאמר במסגרת החוק כי ללא קשר לשעות הפעילות, ההנחיה היא לפרסם טבלאות עם רמת האלכוהול המותרת בדם והשלכות הצריכה המופרזת על תפקוד מערכות גוף האדם. כך שיש בתכנית גם היבט הסברתי מפורט.

באיטליה מאוד רוצים שכמות האלכוהול הנצרכת תהיה תחת פיקוח הדוק בשעות הלילה. כמו הרבה מאוד מדינות, ישראל ביניהן, משטרת התנועה מקציבה כוח אדם מתוגבר בשטחי הבילוי לאחר חצות ונאלצת לבצע מעצרים ועיכובים של נהגים שנתפסו שיכורים. לצד המחוקק נרתמים בעלי אתרי הבילוי אשר משוכנעים שאחריות היא הדרך הנכונה להילחם בנהגים שיכורים. "אני שמח על החוק החדש. זו דרך מצוינת לגרום לסועדים להבין כמה חשובה צריכת אלכוהול במינון הנכון. אפשר לשתות ולהנות בלי להרוג אנשים על הכביש", כך לדברי אחד מהם.

אלא שלמרות הרצון הטוב, אף אחד לא מבטיח שהנהגים יהפכו פתאום לאזרחים שמגלים אחריות כלפי משתמשים אחרים על הכביש. על אף בקשות משרד הבריאות האיטלקי לבצע בדיקה לפני העלייה לכביש לאחר צריכת אלכוהול ולו גם הקטנה ביותר, אין בהוראת החוק דרישה מהצרכנים עצמם להשתמש במכשיר המדידה לפני צאתם את המסעדה. כלומר מדובר בהמלצה בלבד.

את הגיבוי תספק לכאורה המשטרה דרך החמרה הדרגתית בעונשים. ואכן, מדובר בשורה של קנסות והגבלות שאין בהם מידה של רחמים כלפי נהגים שיכורים או מי שמוכר אלכוהול בניגוד לחוק. על פי רשויות האכיפה באיטליה, נהגים שייתפסו עם רמת אלכוהול בדם גדולה מ-0.5 אחוז, צפויים לקבל קנס שנע בין 300 ל-6,000 יורו, תלוי בחומרת העבירה. מי שיגיע ל-0.8 גרם ישלל רשיונו על המקום, כשלכך מתלווה מעצר מיידיי. המשטרה אף תשעה רשיון עסק של מי שמתעלם באופן סדרתי מאזהרותיה לא למכור אלכוהול אחרי חצות, ובתור גזירה נוספת תנחית עליו קנס בגובה 20,000 יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully