וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יבעט בתחת של למבורגיני?

ירון אדרי

16.11.2010 / 12:16

למבורגיני מציגה את מנוע ה-V12 החדש שיפעם באחוריה של מחליפת המורצ'ילאגו שעל פי המידע החדש תכונה אוונטדור

קצת אחרי הפרסום אודות ייצור מוגבל מאוד של מכונית הקונספט ססטו אלמנטו, עושה למבורגיני עוד צעד חשוב לקראת מחליפת המורצ'ילאגו, מכונית קצת יותר חשובה לעתידה הכלכלי. אחרי שמועות רבות אודותיה כולל תמונות ריגול שפורסמו ברחבי האינטרנט למכביר, ואחרי האכזבה מאי הבאתה לתערוכת פריס, הנה תמונת המצב העדכנית.

השם ג'וטה הוא שנקשר כשמה של המכונית החדשה, אולם נראה כי שוב בחרה למבורגיני להתעלם מכל מה שאומרים עליה בעולם. כעת נחשף כי היצרנית האיטלקית שנמצאת בכלל בבעלות גרמנית (פולקסווגן), ביקשה לרשום בארה"ב את הזכויות המסחריות על השם אוונטדור (Aventador). ואם הבליל הרב תרבותי לא מספיק, נזכיר כי על פי המסורת השם הוא של שור ספרדי.

שיטוט במילונים ספרדי-אנגלי ואנגלי-עברי מציע מספר פירושים - מאוורר, מעריץ, משיב רוח או מלבה זעם ואש. דווקא הפירוש האחרון נראה כבעל משמעות הפוכה למה שהלמבו החדשה עתידה להניב כפי שתראו בהמשך, מה שמעביר אותנו דווקא לסלנג. מתברר שבשפת הרחוב של מדריד מתארת המילה סוג של כיסוח, משהו כמו בעיטת וולה ישר בעכוז. לא פלא אם כך שמקור השם בשור זועם שהטיל מורא רב על כל המאטדורים של סרגוסה.

במידה ואכן אוונטדור יהיה שמה של מחליפת המורצ'ילאגו ולא השם שיודבק לאחת מעשר ססטו אלמנטו שתגענה לייצור, לצד האותיות יתנוסס גם הכינוי LP700. המספר מציין את ההספק שיניב מנוע ה-V12 החדש שנחשף רשמית כעת, לצד נתון מומנט של 70.2 קג"מ. נפחו של המנוע הוא 6.5 ל' ומדובר ביחידת כוח חדשה לגמרי ולא בעוד שדרוג למנוע ה-V12 הוותיק.

מנוע חדש דורש גם תיבת הילוכים חדשה כפי שמפרטת למבורגיני. היא תכונה ISR, סימול Independent Shifting Rod - מוט הילוכים עצמאי בתרגום חופשי. מדובר בתיבה אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני, אך מספר יחסי ההעברה לא נמסר. מה שכן נמסר הוא שהתיבה מסוגלת להעביר הילוכים בחצי מהמהירות שלוקח לתיבה כפולת מצמד לעשות זאת וזו הסיבה מדוע לא נבחרה איזו גרסת DSG מחוזקת. זה אומר מהר מאוד, מה שיעזור לאוונטדור או איך שלא יקראו לה לקצץ עוד כמה עשיריות שנייה במיאוץ ל-100 קמ"ש. עוד נזכיר כי תצורת ההנעה הכפולה תישמר.

שיווק מחליפת המורצ'ילאגו אמור להתחיל ברבעון הראשון של 2011. אם היא אכן תכונה אוונטדור ובהסתמך על העובדה כי בקשה לזכויות על השם הוגשה בארה"ב, לא נתפלא אם הופעת הבכורה שלה תהיה ביבשת הרחוקה בתערוכת דטרויט בחודש ינואר למרות שחודש מרץ ותערוכת ז'נבה נראים מציאותיים יותר. האם למבורגיני תפתיע ותציג אותה כבר בשבוע הקרוב בתערוכת לוס אנג'לס? לאור כל הטלנבולה אודותיה, גם זה יכול לקרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully