וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביואיק מתחילה לדבר נקי

ירון אדרי

16.11.2010 / 16:00

גרסת ה-2.4 ל' של ביואיק לה קרוס תשווק בלעדית עם מערכת עזר חשמלית החל מ-2012. היברידית היא כבר לא רק יפנית

כחלק מהליך הבראתו, החליט קונצרן ג'נרל מוטורס לגנוז מספר מותגים שלא בדיוק הניבו לו נחת. את מותג ביואיק החליטו להשאיר למרות שגם הוא לא בדיוק הציג יישור קו עם המודרניזציה. המטרה הייתה לחדש והלה קרוס היא זו שעליה הוטל לשנות את המצב. כעת, לאחר שהדגם החדש ביסס עצמו כסולל הדרך של ביואיק החדשה, מגיעה הגרסה ההיברידית כדי להשלים את המהפך.

את מערכת העזר החשמלית מכנה ביואיק eAssist. היא משודכת למנוע ה-2.4 ל' (180 כ"ס) על תיבת השישה הילוכים האוטומטית שלו ותפקידה העיקרי לשפר את צריכת הדלק בתחומי העיר. ב-GM מצהירים על הפחתה של 25 אחוזים בתאווה לבנזין, זאת על ידי העברת 15 כ"ס מהמנוע החשמלי אל הגלגלים בעת האצה ועל ידי כך הפחתת העומס ממנוע הבעירה. עוד בטכנולוגיות הירוקות מערכת עצור וסע ואגירת אנרגית הבלימה בסוללות הליתיום-יון שבתא המטען שאיבד מנפחו המכובד ועומד כעת על 307 ליטרים בלבד.

על חשמל לבדו אינה מסוגלת הלה קרוס לנוע, ובכל זאת היא מצליחה להציג צריכת דלק עירונית של 10.6 ק"מ לליטר. לא עניין של מה בכך במכוניות אמריקניות שעדיין מתקשות להציג נתון שכזה במהירות שיוט. אגב שיוט, מחוץ לעיר עומדת צריכת הדלק על 15.7 ק"מ לליטר.

מערכת ה-eAssist שתזכה גם את הלה קרוס בתיאור הנחשק היברידי, תשודך לכל אחת מגרסאות ה-2.4 ל' הבסיסית שתיוצרנה החל משנת המודל 2012. מכאן שיתכן מאוד שהיא תגיע גם אלינו, והיבואנית UMI לא שוללת זאת. לוואלה! רכב נמסר כי לאור הצלחת הלה קרוס בישראל, שהביאה לעלייה חדה במכירות ביואיק השנה, רואים בחיוב את הרחבת סל המוצרים של המותג והייבוא ישקל לכשיהיה רלוונטי עם השקת הגרסה הסדרתית בעוד כשנה. בינתיים, הלה קרוס ההיברידית תעשה את הופעת הבכורה שלה בתערוכת לוס אנג'לס בימים הקרובים.

ביואיק לה קרוס eAssist היברידית. אתר יצרן
ביואיק לה קרוס eAssist היברידית/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully