וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע 1.6 ל' חדש לפורד מונדאו

17.11.2010 / 8:06

פורד מצרפת לשורותיה של המשפחתית הגדולה המחודשת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' מסדרת 'אקו-בוסט'. 160 כ"ס, 14 ק"מ לליטר

פורד מונדאו המחודשת שנחשפה כבר לפני מספר חודשים (מתיחת פנים מקיפה, תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שישה הילוכים), חובקת גרסה חדשה לה מנוע 1.6 ל' טורבו בנזין חדש. בדומה לכלי-רכב רבים שיוצאים את פורד וחברות המשנה שלה בחודשים האחרונים, היחידה הבנזינית שייכת לסדרה הטכנולוגית 'אקו-בוסט' ומצוידת באמצעים מתוחכמים המחלצים מהמנוע הספק גבוה, אולם בתוך כך צריכת הדלק ופליטת ה-CO2 נמוכים לקבוצה.

מנוע ה-1.6 ל' מיוצר בוויילס, והוא ישרת הן את המיניוואן הקומפקטי C מקס החדש (שאינו נמכר בישראל) הן את המיניוואן הגדול גלאקסי. בשלב מאוחר יותר גם המיניוואן S מקס יקבל אותו. פורד מנצלת טכנולוגיות מתקדמות בתחום תזמון השסתומים ומגדשי-הטורבו כדי להפיק מיחידה זו 160 כ"ס ונתוני מיאוץ של 9.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית המוערכת ב-210 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת תעמוד על 14 ק"מ לליטר ופליטת המזהמים המוצהרת היא 158 גק"מ.

פורד תשדך כצעד ראשוני למנוע זה רק תיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה. בכוונתה לשווקו לצד מנוע ה-2.0 ל' טורבו בנזין (203 כ"ס) שהוצג בזמן חשיפת המונדאו ל-2011. יחידות הטורבו-דיזל תשארנה זהות, כך שהמנוע היחיד שיפנה את מקומו מהסדרה הוא ה-1.6 ל' הקודם (145 כ"ס) שנמכר בבריטניה. בישראל בכל אופן, לא תגיע גרסת המנוע החדשה והמונדאו המחודשת תסתפק במנוע ה-2.0 ל'.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully