וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה העירונית של קדילאק

ירון אדרי

17.11.2010 / 10:17

קדילאק משנה תפישה עם מכונית קונספט עירונית קטנטנה וחסכונית. יוקרה לא חייבת להגיע בגודל של טנק עם מנוע של משאית

קונצרן ג'נרל מוטורס ממשיך לנסות ולשכנע אותנו שימיי הג'אמוסים הגדולים והרעבים עברו. הנה למשל קדילאק, שפעם למכונית הכי קטנה שלה היה שאסי של משאית, מגיעה לתערוכת לוס אנג'לס במידות צנועות יחסית הזועקות "אני מכונית עירונית, קטנה וחסכונית". גם השם שלה מצהיר זאת ומוסיף כי על היוקרה, לא הסכימו לוותר.

על פי קדילאק, ייעודה של האורבן לאקשרי קונספט הוא להראות לכולם שיוקרה אינה שמורה רק למכוניות גדולות ומזהמות. בכדי לשכנע את האמריקנים, הם גם מציינים כי גודלה כשל המכוניות הפופולריות בפריס, לונדון ושנגחאי. המספרים מלמדים על אורך של 3.84 מ', 1.73 מ' בסעיף הרוחב והגובה מתנשא ל-1.45 מ'. אבל עם בסיס גלגלים של 2.47 מ' נראה כי ארבעת הנוסעים ירגישו מעט קרובים אחד לשני למרות הבטחה לשפע של מקום ומרווח פנים. אגב, הלכנו וחיפשנו בפריס והאורבן לאקשרי אכן קטנה, אפילו מפיג'ו 207.

רחובות הכרך הסואנים של LA הם מחוז חפצה של קדילאק. בשל חוקי זיהום האוויר הנוקשים של קליפורניה היא מצויידת במנוע טורבו בנזין בן שלושה צילינדרים ונפח של ליטר אחד, אליו משודכת יחידת עזר חשמלית ותיבת הילוכים כפולת מצמדים. השילוב ההיברידי מניב צריכת דלק של 23.8 ק"מ לליטר בעיר או 27.6 מחוצה לה. נתונים כמו הספק ומומנט לא נמסרו.

את ה-V על סעיף האיכות והסטייל עושה קדילאק במספר דרכים. ראשית, לעיצוב הכל כך זהה עם המותג היא מוסיפה "דלתות מספריים" שבלחיצת כפתור פוערות פתח לתא נוסעים רווי בחומרים מהאיכות הגבוהה ביותר כיאה למותג יוקרה. מחוונים מרשימים מציגים לנהג את מהירות הנסיעה ונתונים נוספים כאשר שאר המחוונים מופיעים על מסך המגע באיכות HD שבנוסף, מאפשר גם שליטה על מערכות בקרת האקלים והשמע. אופצייה נוספת להתעלת המערכות היא על ידי הפעלה קולית, כך שהנהג לא נדרש אפילו להוריד את ידיו מההגה ועיניו מהכביש. הורים ישמחו לדעת כי המושב מאחור מתקפל כדי לאפשר עגינתו בביטחה של התינוק, סוג של הצהרה כי המותג פונה כעת גם לקהל יעד צעיר יותר.

מעבר לכל ההצהרות על יוקרה וידידותיות לסביבה ולמשתמש, נשאלת שאלה חשובה מאוד. האם בין רכבי הפנאי הגדולים אסקלייד ו-SRX או אפילו מכונית הסלון CTS יש מקום למכונית שמידותיה קטנות משל סופר מיני עדכנית? בעידן הנוכחי כנראה שכן, כי בכל זאת צריך להתמודד עם האופוזיציה הגרמנית - מיני של ב.מ.וו ו-A1 של אודי. אפילו לאסטון מרטין יש אחת.

קדילאק אורבן לאקשרי קונספט תערוכת לוס אנג'לס 2010. אתר יצרן
קדילאק אורבן לאקשרי קונספט תערוכת לוס אנג'לס 2010/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully