וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתהדק הפיקוח על צמיגים

ירון אדרי

17.11.2010 / 11:55

משרד התחבורה מגביל את סחר הצמיגים בישראל ומתנה אותו בתאריך הייצור. ב-29 אחוזים מכלי הרכב הנעים בכבישים צמיגים פגומים

נוהל חדש של משרד התחבורה בנושא צמיגים. בהודעה שהפיץ המשרד לכל בתי המסחר לצמיגים בישראל, נקבע כי מעתה תיאסר מכירתם של צמיגים חדשים שממועד ייצורם עברו שש שנים ויותר. עוד נקבע כי לא ימכרו צמיגים משומשים שממועד ייצורם עברו שנתיים ויותר. זאת במטרה להביא לפיקוח יעיל יותר על איכות הצמיגים המותקנים במכוניות בישראל, כאשר עד עתה לא היתה כל מגבלה מיוחדת בכל הקשור לגילם.

תרכובות החומרים מהם מורכב הצמיג מאבדות מתכונותיהן עם השנים ובכך פוחתת יעילותו. הצמיג "מתייבש" ובעקבות זאת חלה ירידה ביכולת אחיזת האספלט שלו וכן הוא חשוף יותר לתקרים או פיצוץ במקרים חריגים. היות והצמיג הוא הקשר היחיד של הרכב עם הכביש, תקינותו חשובה מאוד לבטיחות הנוסעים ומשתמשי הדרך. עוד על חשיבות הצמיגים תוכלו לקרוא בקישור המצורף.

התקנה החדשה היא צעד נוסף בהידוק הפיקוח על ענף הצמיגים אותו עושה משרד התחבורה בחודשים האחרונים. קדמו לו הוראות להגברת האכיפה בכל הקשור לייבוא ובמהלך תקופה זו התגלו מספר משלוחים ובהם מאות צמיגים פסולים שהגיעו לישראל. פקחי המשרד אסרו כניסתם והיבואנים התבקשו להחזירם ליצרן או להשמידם. על פי משרד התחבורה, בישראל פועלים 62 יבואני צמיגים המייצגים כ-80 מותגים והיקף הסחר נעמד בלמעלה מ-2.5 מיליון צמיגים בשנה.

בתוך כך, במסגרת מבצע שערך משרד התחבורה לאיתור ליקויי בטיחות בצמיגים, נמצא כי ב-29 אחוזים מכלי הרכב הנעים בכבישי ישראל ישנו לפחות צמיג אחד פגום. ב-13 אחוזים מכלי הרכב נמצאו פגמים חמורים בעקבותיהם הם הורדו מהכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully