וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה קאיימן בעקבות ה-911

ירון אדרי

17.11.2010 / 14:21

הקאיימן של פורשה רושמת בת שלישית חזקה וקלה יותר. האם גם היא תצבור אינספור גרסאות כמו האחות הגדולה?

מי שיפתח את דפי הימים של פורשה 911 יצא מדעתו. הדגם הכי פופולרי שיצא משערי החברה זכה במרוצת השנים לכל כך הרבה גרסאות שכבר אי אפשר לדעת מי זה מה. טורבו, טארגה, הנעה כפולה ועוד וזה לפני שבכלל נגענו בקבריולה. ואם זה עובד כל כך טוב עם ה-911, מדוע לא לעשות זאת גם עם האחות המתונה יותר?

קאיימן R היא המתנה של פורשה לבאי תערוכת לוס אנג'לס אליה היא מגיעה לאחר תקופה בה בחרה להיעדר משם. זו הגרסה השלישית לדגם זה כאשר ההבדלים מהקאיימן S מסתכמים בעוד עשרה סוסים למנוע הבוקסר 3.4 ל' שישה צילנדרים, שמפיק כעת 330 כ"ס ב-7,200 סל"ד ו-37.2 קג"מ ב-4,750 סל"ד, ובמקביל הפחתה של 55 ק"ג במשקל הכללי.

מד המאזניים מראה כי ה-R בגרסתה הידנית (שישה הילוכים) שוקלת 1,295 ק"ג (1,320 ק"ג בגרסת ה-PDK שבעה הילוכים כפולת מצמדים) תודות לוויתור על מספר פריטי אבזור שלדברי פורשה אינם נדרשים על ידי חובבי הביצועים האמיתיים. כי מי צריך מזגן או מערכת שמע בזמן הגיזוזים. האחות הגדולה והקרבית מאוד 911 GT3 RS תרמה לה חומרים קלי משקל כמו אלומיניום בדלתות וקרבון במושבי המירוץ.

לאחר שסיימו עם הדיאטה עברו מהנדסי פורשה להורדה אחרת, של מרכז הכובד. מתלים מקוצרים מנמיכים את השלדה ב-20 מ"מ ומכל הדלק הצטמק ל-54 ליטרים כדי לחזק אחיזתה באספלט בפניות. ליציבות הכיוונית עוזרים גם כנף גדולה מאחור, דיפרנציאל מוגבל החלקה וחישוקי סגסוגת קלים בקוטר 19 אינטש ועליהם צמיגים תואמים. החישוקים אגב, תורמים לדיאטה חמישה ק"ג.

כל השינויים האלה גורמים למיאוץ ל-100 קמ"ש להתקצר בשתי עשיריות השניה בלבד - 5 שניות עגולות בגרסה הידנית או 4.7 שניות בגרסת ה-PDK. המהירות המרבית עולה ממש בקצת ומסתכמת ב-282 ו-280 קמ"ש בהתאמה. תרומה קלה מאוד של אחוז אחד נרשמת לצריכת הדלק שעומדת על 10.3 ו-10.8 ק"מ לליטר בהתאמה.

אז למה בכלל צריך את כל הקאיימן R הזו? כי כפי שפורשה למדה ב-60 שנות קיומה, כל גרסה שהיא לא תשיק תמצא את קהל היעד שלה שיסכים ברצון לפתוח את הארנק. ואם כבר נגענו במזומנים, עם תחילת השיווק בחודש פברואר הקרוב יוצמד ל-R מחיר של כ-75 אלף דולרים שהם קצת יותר מ-300 אלף שקלים לפני מסים. הייתם קונים?

פורשה קאיימן R. אתר יצרן
פורשה קאיימן R/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully