וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ראשון בין וולוו לג'ילי

ירון אדרי

17.11.2010 / 16:27

בעלת הבית החדשה של וולוו רוצה להפוך אותה למותג יוקרה עם מכוניות גדולות. השוודים לא מסכימים רוצים לשמור על צניעות

האם הקשר בין וולוו לג'ילי הסינית עומד בפני משבר? מדיווחים שעולים בכלי התקשורת באירופה עולה כי בין מנהלי ג'ילי למנהלי וולוו ישנה חוסר הסכמה על עתיד המותג כפי שרואים אותו הסינים. על פי 'אוטוניוז אירופה', השוודים אינם מרוצים מהדגמים העתידיים אותם מתכננת ג'ילי עבורם וכן אינם רואים בעין אחת את אסטרטגית השיווק המתוכננת למותג.

כשלושה חודשים לאחר רכישת וולוו מפורד בעבור 1.7 מיליארד דולרים, שואף נשיא ג'ילי לי שופו לייצר מכוניות גדולות שתתחרנה בשוק הסיני ישירות מול הדגמים היוקרתיים ביותר של ב.מ.וו ומרצדס. מנגד, בוולוו רוצים להמשיך בדרך שהחלה עוד תחת חסותה של פורד ולפיה יציגו דגמים קטנים יותר וידידותיים לסביבה. לדברי מנהלי וולוו, אופיים של לקוחותיהם שונה מאוד מאלה של לקוחות המותגים הגרמניים ועל כן תוכניתה של ג'ילי אינה מתאימה להם.

למרות המחלוקת, בג'ילי לא היו רוצים לראות את השקעתם יורדת לטימיון ושופו הצהיר כי הוא מוכן להתגמש במידה והשוודים ימשיכו להתעקש על דרכם. אלא שבהחלט ניתן לגשר על הפערים ולאחר שיושלם החיבור בין החברות גם במישור האישי והתרבותי, יוכל המיזוג להוליד הן מכוניות פאר גדולות לשוק המקומי שתתחרנה בסדרה 7 וב-S קלאס, והן מכוניות סולידיות יותר לשאר העולם.

ג'ילי עתידה להקים בסין שני מפעלים חדשים בהם תורכבנה מכוניותיה של וולוו במטרה להרחיב את הביקוש למותג השוודי. כיום, שני דגמים בלבד מיוצרים במדינה המתפתחת עדיין בשיתוף עם פורד - S40 ו-S80L. מכירות וולוו בסין צנועות יחסית ומסתכמות בכ-23 אלף יחידות מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully