וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: ב.מ.וו סדרה 6 החדשה

18.11.2010 / 14:56

ב.מ.וו מציגה את גרסת הקבריולה החדשה של סדרה 6. יותר גדולה, יותר מפוארת והרבה יותר חזקה. עכשיו נמתין לקופה

לקראת הקיץ (שכנראה לא יעזוב את ישראל השנה), ב.מ.וו משחררת מידע רשמי על מהדורת הקבריולה לסדרה 6 החדשה. באופן מפתיע, היא הותירה את המבקרים בתערוכת לוס אנג'לס מאוכזבים מאוד ונסערים, מאחר ואלה נשארו לחוות מקרוב אך ורק את רכב התצוגה לסדרה 6 גראן-קופה - אותה מכונית סלון שעברה ביקורת רציפה אצל בכירי הבווארים, עד שהוכרע כי היא זו שתירש את סדרה 6 היוצאת.

להוציא סדרה 1, ה-6 קבריולה היא המכונית האחרונה שטרם עברה סוג של מתיחת פנים או חידוש גורף במכלליה ותכונותיה. השקת הדור החדש אף מתבצעת בצמוד אל שני מהלכים אסטרטגיים של ב.מ.וו: אחד מהם נועד ליצור שיתוף חלקי בין כלי הרכב האקולוגים של חטיבת EfficientDynamics לבין שאר בנות המשפחה כשבנוסף לכך, נזכיר כי הבווארים מתכננים קאמבק למירוצי ה-DTM בחסותה של M3 משופרת לעילא.

אז מה מביאה לנו סדרה 6 המודרנית? בסעיף הממדים, עולה כי הקבריולה מותחת מקצה לקצה 4.94 מ' (ארוכה ב-7.3 ס"מ מהדור הקודם). גם בסיס הגלגלים התרחב במרחק דומה ועומד כעת על 2.85 מ'. לטובת המרחב הפנימי ב.מ.וו עיגלה את הדפנות והעמיקה את החלל. על פי הנתונים פורשת הגרמניה הפתוחה 1.89 מ' של רוחב, כאשר רק הגובה קוצץ במסגרת החלפת הדורות ל-1.36 מ' (מינוס 3.7 ס"מ).

תא הנוסעים מצויד בשני מושבים, ועוד שניים נפרדים מאחורנית. על פי רמות המפרט, אפשר לבחור או במושב ספורטיבי או בסטנדרטי המכוון לנוחות. פטנט נוסף מאפשר הזזת המושב בקלות רבה יותר כך שאין צורך לעקם את הגב יתר על המידה (מרכב קופה להזכירכם), והכניסה תהיה פחות מסורבלת.

כמקובל, במרכז הקונסולה מותקן מערך ה-i-דרייב הטכנולוגי עם שליטה מלאה על כל פקדי הרכב לרבות שמע, ממשקים, בקרות ניווט וכו'. הגג מורכב מחיפוי בד על בסיס מרקם עמיד בפני תנאי-מזג אוויר קשים, אולם לדברי ב.מ.וו לא נעשו פשרות על חשבון המרווח הפנימי וכושר הנשיאה: תא המטען מכיל 300 ל' של נפח כשהגג מקופל (שני חלקים) ובמצב רגיל מעמיד לשימוש עוד 50 ל' לניצול.

שיווק הסדרה 6 קבריולה יחל עם שתי גרסאות בנזין ביצועיסטיות רועמות: 640 (שישה צילינדרים) ו-650 (שמונה צילינדרים). הגרסה הבסיסית חמושה במנוע 3.0 ל' טורבו שמייצר 320 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-45.8 קג"מ מתחום של 1,300 ועד 4,500 סל"ד. המכונית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות ומהירותה הוגבלת אלקטרונית ל-253 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 13 ק"מ לליטר ופליטת המזהמים מפתיעה לטובה - 185 גק"מ.

האחות הבכירה מקבלת חיזוק משמעותי בחרטומה הארוך. ה-650 קבריולה מצוידת במנוע שמונה צילינדרים כפול מגדשי-טורבו, בעל תפוקה מרבית של 407 כ"ס. מקסימום מומנט שנשלח לסרן האחורי עומד על 60.9 קג"מ בתחום שבין 1,700 ל-4,500 סל"ד. המכונית אמנם שוקלת 2 טון בקירוב, אולם מעמידה משוגרת ל-100 קמ"ש ב-5 שניות בלבד ונעצרת במגביל המהירות ב-253 קמ"ש. צריכת דלק ופליטת המזהמים כ-10 ק"מ לליטר ו-259 גק"מ. לא בדיוק חברת מועדון בקרב ארגוני איכות הסביבה.

שני המנועים מנתבים את האנרגיה בסיועה של תיבת הילוכים עם שמונה יחסי העברה. התמסורת פותחה עם יחסי העברה ספורטיביים (קצרים) שאמורים לתרום לתחושת שליטה הרבה יותר הרמונית וחלקה לעומת התיבות הקודמות. חלילה לשכוח את פן התנהגות המכונית, ב.מ.וו מספרת על שורה ארוכה של שיפורים למתלים כולל מערך ה-Active Steering System הדינאמי (שליטה אלקטרונית בהיגוי על שני הסרנים) ומציינת כי המרכב עמיד בכוחות פיתול גבוהים ב-50 אחוזים מהדגם הקודם.

מועד השיווק של סדרה 6 קבריולה מתוכנן לאמצע האביב הבא באירופה או אז גם יפורסמו מחיריה הרשמיים. בישראל נמכרת הב.מ.וו סדרה 6 באורח סדיר מאז 2004, ומיבואנית המותג לישראל חברת קמור נמסר לוואלה! רכב כי לא נקבע עדיין תאריך הגעה מדויק למכונית. אולם סביר שזה ייתרחש קרוב להשקתה העולמית באיזור מרץ 2011.

ב.מ.וו סדרה 6 קבריולה מתיחת פנים. אתר יצרן
ב.מ.וו סדרה 6 קבריולה מתיחת פנים/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully