וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד החשמלי של טויוטה מתחיל

ירון אדרי

21.11.2010 / 16:37

טויוטה חברה לטסלה כדי לפתח מכונית חשמלית סדרתית שתגיע לייצור בשנת 2012. רכב הפנאי ראב 4 נבחר למשימה

בעשור האחרון מיצבה עצמה טויוטה כמובילת הטרנד ההיברידי. אלא שגם היפנים יודעים כי בסך הכל מדובר בטכנולוגיה זמנית עד להצגת פתרון חשמלי יעיל, ושכדאי להם מאוד להתחיל ולמצב עצמם גם כמובילים בתחום זה. לשם כך, קבעה היצרנית הגדולה בעולם שלפתח לבד זה יקר ולוקח זמן אז היא החליטה לחבור למי שכבר עושה זאת - טסלה האמריקנית, ויחדיו הן מציגות בתערוכת לוס אנג'לס את הראב 4 EV, גרסה חשמלית לרכב הפנאי הקומפקטי.

החטיבה האמריקנית של טויוטה עליה הופקדה העבודה, שילבה מערכת הנעה חשמלית לערכת סוללות ליתיום מטאל אוקסיד מבית טסלה שתספק גם את כל המכלולים הרלוונטיים. המטרה המשותפת היא טווח נסיעה של 160 מיילים בתנאים אמיתיים, לפני שהסוללות תעצורנה את המכונית בהפגנתיות בצד הדרך עד לחיבור לעמדת טעינה. בטויוטה מדגישים כי טרם החליטו אם אלה בדיוק תהינה הסוללות במכונית הסדרתית שתושק ב-2012, בעיקר בשל עלויותיהן הגבוהות.

חסרונה הגדול של מערכת הנעה חשמלית מצוי בסוללות. לא רק שהן יקרות ותכולת האנרגיה שלהן מוגבלת מאוד נכון להיום, הן גם כבדות. לשם כך, יש לתכנן מחדש את השלדה ומכלוליה ובעיקר את המתלים. מהנדסי טויוטה עמלו כדי להביא להתאמה אופטימלית, לא לפני שלקחו בחשבון שחשוב להוריד ככל הניתן את מרכז הכובד וכן לחלק את המשקל בין החלק הקדמי לאחורי. בהשוואה לגרסת ה-V6 האמריקנית, ה-EV שוקלת 100 ק"ג יותר וזה לא מעט.

פרט למיתוג כדי שכולם יוכלו לדעת שעסקינן במכונית חשמלית, עברה הראב 4 EV מספר שינויים. עיקרם בעיצוב החזית שהפכה ידידותית יותר לאוויר בו היא נתקלת במהלך הנסיעה עם פגוש, גריל וגופי תאורה חדשים. תא הנוסעים שודרג מעט אף הוא ובעיקר נוספו לו מחוונים שתפקידם לרמוז לנהג מתי הוא צריך להתחיל לחפש את שקע הטעינה הקרוב ביותר. בטויוטה מספרים כי לא נעשתה כל פשרה בנפח ההטענה בעקבות תוספת הסוללות.

ניתן לציין ולומר כי לפנינו הדור השני של הראב 4 החשמלית, אחרי שקודמתה הוצגה בארה"ב בשנת 1997. השיווק החל שנה מאוחר יותר ועד שנת 2003 יוצרו 1,484 מכוניות, מהן 746 עדיין נעות על כבישי ארה"ב. שוחרי הסביבה לבטח מקווים שהיא כאן כדי להשאר ושאותם מניעים פוליטיים-עסקיים שהביאו לגריסת המכונית החשמלית הישנה לא יחזרו. טויוטה מתכננת לייצר 35 מכוניות לצרכי ניסוי ב-2011 והשקת המכונית הסתדרתית מתוכננת ל-2012.

טויוטה טסלה ראב 4 EV. אתר יצרן
טויוטה טסלה ראב 4 EV/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully