וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לקיה יש היברידית

ירון אדרי

22.11.2010 / 11:56

יצרנית הרכב הדרום קוריאנית מציגה את המשפחתית הגדולה והחסכונית שלה עבור השוק האמריקני. 15.9 ק"מ לליטר זה טוב?

קונצרן יונדאי-קיה הדרום קוריאני הצליח לגבור על לא מעט יצרניות יפניות בשנים האחרונות. לשוק האמריקני חלק חשוב בכך ולכן אסור לשתי היצרניות להתעלם מהדרישות אותו הוא מציב. המאבק העיקרי הוא נגד טויוטה והונדה היותר פופולריות בארה"ב, גם בשל מגוון דגמים המציע רכבי פנאי ומיניוואנים גדולים מצד אחד ומכוניות היברידיות מהצד היותר חסכוני. קיה מציגה כעת את התשובה שלה בדמות גרסה היברידית לאופטימה החדשה הנחשפת בתערוכת לוס אנג'לס.

בתכנון האופטימה הייבריד מיקדו מהנדסי קיה את המכונית לשוק האמריקני. יחידת הכלאיים משלבת בין שתי המערכות המוכרות לנו מטויוטה והונדה כאשר היחידה החשמלית מסוגלת להניע לבדה את המכונית עד למהירות של 100 קמ"ש. מעבר לכך, נכנס מנוע הבנזין בנפח 2.4 ל' לפעולה כאשר המנוע החשמלי מוכן לעזור לו בעת האצות חזקות או בדרישה לעוד קצת כח כמו למשל בנסיעה בעלייה.

הספק המנוע החשמלי עומד על 40 כ"ס כאשר מומנט של 20.9 קג"מ זמין בין 0 ל-1,400 סל"ד. מנוע הבנזין מפיק 166 כ"ס ו-21.3 קג"מ והשילוב בין השניים עבור האצות מייצר 206 כ"ס ו-27 קג"מ. יחד עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית מאיצה האופטימה ל-100 קמ"ש בתוך 9.2 שניות ומהירותה המרבית 195 קמ"ש. התרומה לצריכת הדלק היא חסכון של 40.7 אחוזים ביחס לאופטימה ללא יחידת העזר החשמלית או 15.9 ק"מ לליטר בממוצע שזה כלל לא רע למכונית השוקלת 1,583 ק"ג.

את המנוע החשמלי מזינות סוללות ליתיום פולימר שלדברי קיה ושותפתה לפיתוח LG, עדיפות שימוש בשל מגוון יתרונות. לעומת סוללות ניקל מטאל השכיחות יותר ובקיבולת אנרגיה זהה, הן קלות ב-20 עד 30 אחוזים (סוללות האופטימה הייבריד שוקלות 43.6 ק"ג), נפחן קטן ב-40 אחוזים והן יעילות יותר ב-10 אחוזים. קיה מספרת כי גם אורך חייהן עדיף וכי לא תידרש החלפת הערכה בעשר השנים הראשונות או למשך 242 אלף ק"מ.

קיה אופטימה הייבריד תתמודד היישר מול טויוטה קאמרי ופורד פיוז'ן יחד עם תאומתה יונדאי סונטה הייבריד, כשלזכותה יעמוד מפרט אבזור נדיב ותג מחיר תחרותי. השיווק בארה"ב צפוי לתחילת 2011 כאשר נכון לרגע זה היא אינה מתוכננת לצאת את תחומי צפון היבשת. אלינו בכל מקרה תגענה גרסאות ה-1.7 ל' דיזל וה-2.0 ל' בנזין של האופטימה החדשה במהלך 2011.

קיה אופטימה הייברידי. אתר יצרן
קיה אופטימה הייברידי/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully