וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה אודי RS3

ירון אדרי

22.11.2010 / 15:11

אודי חושפת תמונות ראשונות ופרטים על הקומפקטית הרותחת שתגרום להרבה מכוניות על להזיע בין האצבעות. 335 כ"ס טהורים

מאז ומעולם העמיד סגמנט הקומפקטיות מכוניות חמות מזג למי שרוצה להגיע קצת יותר מהר למחוז חפצו אגב חיוך מרוח על הפנים. ואם פעם היו מסתפקים במכונית עם בערך 100 כ"ס ומשקל של פחות מטון, היום המצב שונה ובשני הסעיפים הללו נרשמו עליות חדות. מי שקובעת שיא חדש היא אודי, עם ה-RS3 החדשה שנחשפת כעת.

מנוע ה-2.5 ל' טורבו (חמישה צילינדרים) אומץ על ידי ה-A3 כדי שתוכל לקבל את הסימול המחייב RS. היחידה הבנזינית הזו מפיקה לא פחות מ-335 כ"ס ו-45.9 קג"מ ומשאירה מאחור את כל הגרסאות החמות כולל פולקסווגן גולף R האחות לה כשבעים כ"ס פחות. למעשה, המתחרות הישירות הינן הגרסאות הסופר מוגבלות של הפורד פוקוס RS500 (לה 345 כ"ס, 500 יחידות) והסובארו אימפרזה קוזוורת' (395 כ"ס, 75 יחידות) אולם כולן כבר נמכרו ובכל מקרה בריטניה הייתה עבורן השוק העיקרי כך שהשוק פתוח בפניה עד שתושק ב.מ.וו M1.

כדי להתאים עצמה ליותר לקוחות, אודי תשיק את ה-RS3 במרכב הספורטבק חמש דלתות בלבד. כך היא לא תגביל את השימוש בה, וגם משפחות תוכלנה להצטייד בה כדי להסיע בביטחה את הילדים. כמובן שהביקוש עשוי להוליד גם גרסת שלוש דלתות, אולם בינתיים יסתפק מי שרוצה בכך ב-S3 או בגולף R.

ה-RS3 אינה יכולה לצאת כך סתם לשווקים ואודי התאימה לה מראה חיצוני ופנימי הולם. החזית קיבלה גריל ופגוש אגרסיביים יותר, מאחור נוספו דיפיוזר לפגוש וכנף בקצה הגג וקשתות הגלגלים התרחבו היות ומפשקי הסרנים צמחו ב-4.2 ס"מ מלפנים 2.2 ס"מ מאחור בהשוואה ל-S3. גם המרכב הונמך ב-2.5 ס"מ, המתלים הוקשחו וצמיגים דביקים בחתך 35 הולבשו על חישוקי ה-19 אינטש לטובת שיפור ההתנהגות. בפנים, אותה איכות מוכחת של אודי נשמרה עם התאמתם של מושבים חובקים ועוד מספר אלמנטים מחייבים במכונית אגרסיבית שכזו.

אמנם משקלה של ה-RS3 נושק ל-1.6 טון, אך יחידת הכוח הזו מצליחה להתגבר על כך ללא בעיות. יחד עם תיבת ה-S טרוניק כפולת המצמדים לה שבעה הילוכים והנעת הקוואטרו הכפולה, היא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 4.6 שניות ורק ההגבלה האלקטרונית עוצרת אותה ב-250 קמ"ש. צלחות בלימה מוגדלים (370 מ"מ מלפנים, 310 מ"מ מאחור) יעזרו לה לעצור את עדר הסוסים המשתולל. מה שלא יעניין את הרוכשים הפוטנציאליים אבל כן יעצבן כמה גופים ירוקים היא צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר על הנייר משמע זללנית הרבה יותר על הכביש, ופליטת CO2 של 212 גק"מ.

ב.מ.וו תשיק בקרוב את ה-M1, מכונית הקופה שתהיה הכי קרובה ל-RS3 הן מבחינת ביצועים והן מבחינת היוקרה והאיכות שמעניק הסמל בחזית. עם תג מחיר קרוב שיעמוד על כ-50 אלף יורו (כ-250 אלף שקלים לפני מסים), במי הייתם בחורים? יש לכם זמן להחליט, עד לחודש אפריל 2011 אז תושק ה-RS3.

אודי RS3 ספורטבק. אתר יצרן
אודי RS3 ספורטבק/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully