וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת מתקרבת לאילת

ירון אדרי

22.11.2010 / 16:03

משרד התחבורה פועל במלוא המרץ לקידום פרויקט הרכבת לאילת. המשרד בוחן שיתוף הסקטור הפרטי מתוך צפייה לכ-3.5 מיליון נוסעים בשנה בקו הדרומי

צעד נוסף בדרך להנחת מסילת רכבת לעיר אילת? משרד התחבורה פרסם היום (שני) לראשונה בקשה לקבלת מידע (RFI), לפיו יבחן את התעניינותו ויכולתיו של הסקטור הפרטי בסלילת קו הרכבת לעיר הדרומית וכן את אופן שיתופו בפרויקט (תכנון, הקמה והפעלה). על פי התכנון, מדובר בשתי מסילות באורך 170 ק"מ כל אחת, אשר תחברנה את אילת עם אזור המפעלים בצין, הנקודה הדרומית ביותר אליה יכולה רכבת להגיע כיום.

את קו הרכבת לאילת מקדם שר התחבורה ישראל כץ וזאת במסגרת תוכנית 'נתיבי ישראל' במסגרתה תרושת המדינה בכבישים ומסילות רכבת מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. עלות התוכנית כולה נאמדת ב-27.5 מיליארד שקלים, מהם 2.5 מיליארד שקלים הוקצו לתכנון כבישים ופרויקטים מסילתיים.

לאחר שבחן שש חלופות שונות, קבע משרד התחבורה כי הטובה ביותר היא מעבר מסילת הרכבת דרך צין והערבה. התוואי המוצע כולל 63 גשרים באורך של 4.5 ק"מ וחמש מנהרות באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה כולה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר וזמן הנסיעה בקו המהיר הכולל עצירה אחת בבאר שבע לא יעלה על שעתיים וחצי. עוד לאורך התוואי תוקמנה שמונה תחנות - חצבה, מרכז ספיר, פראן, יהל, יוטבתה, תמנע, שחורת ואילת - בהן תעבור רכבת מאספת. להערכת המשרד, מספר הנוסעים ברכבת מידי שנה צפוי לעמוד על 3.5 מיליון, כמחצית מתנועת הנוסעים לעיר כיום הנעשית בכבישים או באוויר.

פרט לרכבת הנוסעים, תשמש מסילת הברזל גם להובלת מטענים אל ומנמל אילת וכן למפעלי ים המלח אליהם יגיע קו רכב נוסף המתוכנן לשלב מאוחר יותר. כיום משונעים בציר אילת כ-2.5 מיליון טון כימיקלים וכ-140 אלף מכוניות על ידי משאיות ובמשרד התחבורה מקווים כי הרכבת תפחית את מספרן על הכביש ובכך תתרום להפחתת תאונות הדרכים החמורות בהן הן מעורבות. כמו כן, הורדתן של משאיות מהכביש תביא לצמצום זיהום האוויר.

השר כץ רואה בפרויקט הרכבת לאילת חשיבות חברתית ממדרגה ראשונה כהמשך למדיניות הממשלה לקרב את הפריפריה למרכז הארץ ופיזור נכון יותר של האוכלוסיה המרוכזת כיום ברובה "בין גדרה לחדרה". לדבריו, "מדובר בתוכנית שתקצר את זמני הנסיעה ממרכז הארץ לאילת באופן משמעותי ותביא לשינוי במפת התחבורה בישראל". הפרויקט מקודם כיום סטטוטורית באמצעות ועדת התכנון המחוזית של משרד הפנים ובמהלך השבועות הקרובים יוחל בביצוע מדידות בתוואי המסילה המוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully