וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי עקפה את טויוטה

23.11.2010 / 14:10

הקונצרן הקוריאני מכר יותר מכוניות מטויוטה בעשרת החודשים הראשונים של השנה. מסתמן: קריאות התיקון הסבו נזק להיקף המסירות של היפנית

קונצרן יונדאי-קיה צומח וגודל על בסיס רבעוני. מאז תחילת השנה הנוכחית, נמסרו באירופה על ידי שתי יצרניות הרכב הקוריאניות 521,369 כלי-רכב במצטבר. זוהי עלייה של 4 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך מדווח בלומברג. על פי החלוקה עולה כי נתח הקונצרן הדרום קוריאני עומד באירופה על 4.5 אחוזים, נתון אשר הופך אותו ליצרן האסיאתי הגדול ביותר ביבשת. ועל חשבונה של מי? יצרנית הרכב הגדולה בעולם - טויוטה.

טויוטה שעסוקה מאוד בשיקום נזקי קריאות התיקון, צנחה השנה בסך המכירות השנתי שלה באירופה ב-17 אחוזים אל 511,745 כלי-רכב לעומת התקופה המקבילה ב-2009, נתח שוק של 4.4 אחוזים. גם בארה"ב היא רושמת ירידות השנה, בפרט בקרב דגמיה העממיים. לקסוס, חטיבת הפאר, מהווה חלק מסויים מאחוז הירידה באירופה, כשמנגד עומדים לזכותה הישגים חיוביים בארה"ב בקרב מותגי היוקרה מול אודי, ב.מ.וו ומרצדס.

מה שככל הנראה מטה את הכף לטובת יונדאי וקיה היא הוורסטיליות בשורותיהן. כזכור, בתחילת 2009 הצהירה יונדאי כי תשווק בתוך פחות משלוש שנים כ-12 כלי-רכב חדשים. אשתקד הושק אחד החשובים שבהם, רכב הפנאי ix35 יורש הטוסון, ובארה"ב הציגה היצרנית את הסונטה החדשה שתגיע בקרוב לאירופה, לה גם חלופה היברידית. קיה חשפה את הסול, הספורטאז', האופטימה (כולל גרסה היברידית שנחשפה בתערוכת לוס אנג'לס השבוע) וגרסאות מחודשות לסיד הקומפקטית.

מביט מהצד על התנודות והזעזועים בדירוג ההובלה הוא קונצרן פולקסווגן, החזק ביותר באירופה והטוען היחידי כיום בתעשיית הרכב להדחת טויוטה מראשות הבית כיצרנית הרכב הגדולה בעולם. בהודעה שפרסמו ממש בימים האחרונים, הודיעו הגרמנים כי בחמש השנים הקרובות ישקיעו 51.6 מיליארד יורו (כ-260 מיליארד שקלים) בחטיבות הרכב, בעיקר בהקמת מפעלים ורכישת ציוד מתקדם לפסי הייצור הקיימים. בעבור מחקר ופיתוח, יעמיד הקונצרן תקציב של מעל עשרה מיליארד יורו לתקופה זו. כפי שהדברים נראית כעת, בשנת 2016 לכל המאוחר יוכתר קונצרן פולקסווגן לענק הרכב הגדול בעולם. עד אז, נראה כי גם קונצרן יונדאי-קיה ימשיך לגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully