וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני קלה על ההדק

24.11.2010 / 8:29

למבורגיני מתמידה בתפריט מאוזן ומגלחת עוד משקל מהגייארדו סופרלגרה. 70 קילו פחות באמת הופכים את עורה?

למבורגיני מקפידה להופיע בכל תערוכות הרכב הבינלאומיות, לפחות עם כלי-רכב אחד. אלא שתערוכת לוס-אנגל'ס לא הצליחה לייצר באז תקשורתי נרחב דיו כדי לפתות אותה פנימה עם רכב סופר מהפכני. לא תמיד מתאפשר הדבר בפערים בין התערוכות, אך למרות זאת היא החליטה לחשוף על במות ארה"ב גרסה תוססת של הגייארדו ספיידר LP 570-4 סופרלגרה, וזאת תוך שדרוג מאפיין בודד הנתון כולו אל המשקל הכללי. היא אף מקצה לשם הארוך של המכונית את התואר פרפורמנטה (Performante), ביצועים בתרגום חופשי.

הדיאטה של הגייארדו הפחיתה ממשקלה 68.4 ק"ג, משקלו של בן-אדם ממוצע אם הוא לא אמריקני יש להניח. יחד עם נהג בעמדת הפיקוד מדובר בערימת קרבון קלה וחזקה המסתכמת ב-1.5 טון היושבת על שלדת אלומיניום, כאשר הבודי-קיט החיצוני אחראי להשלה המסיבית. החרטום קיבל עיצוב מחודד וחדש, הפגושים הוחלפו לקלים יותר ותא הנוסעים לובש חיפויים בתרכובת פחמנית דומה בנקודות גלויות לעין.

מנוע הגייארדו נותר על כינו - 5.2 ל' עשרה צילינדרים בעל תפוקה של 570 כ"ס ו-55 קג"מ. התמסורת הידנית לה שישה יחסי העברה שולחת את העוצמה לשני הסרנים, אולם מבוקרת על ידי בורר אלקטרוני בעל שלושה מצבים דינאמיים. המעניין שבהם הוא ה- Thrust Mode - סטטוס שמאפשר למכונית להאיץ מהמקום ל-100 קמ"ש ב-5,000 סל"ד מבלי להשיר את כל הגומי על האספלט. ואם כבר בתאוצה נגענו, נספר שהגייארדו פרפורמטנה משגרת עצמה לשם ב-3.9 שניות ומהירותה המרבית כ-323 קמ"ש.

בלמבורגיני טוענים שכל התהליך הזה נועד לקצץ אחוזים מסוימים בפליטת ה-CO2 של המכונית, אולם היא לא חושפת את המספר הרשמי. מכאן אפשר לנחש שמחליפת המורצ'ילאגו תהיה הראשונה במשפחה שתהיה דלת פליטת מזהמים במונחים של מכוניות 'על'. אם חששנו מהתחשבנות אקולוגית שבאה במקום ביצועים, הפרפורמנטה מבהירה בריש גלי לאן פניו של השור האיטלקי בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully