וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: אופל קורסה מחודשת

ירון אדרי

24.11.2010 / 10:29

אחרי שדרוג המנועים בשנה האחרונה, אופל משדרגת גם את עיצובה של מכונית הסופרמיני החשובה שלה. אצלנו בינואר 2011

בשנה האחרונה השתדרגה הסופר מיני של אופל וקיבלה שורה של מנועים מחודשים (חזקים וחסכוניים יותר) יחד עם מספר שיפורים מכניים ברכיבי השלדה וההיגוי. אולם, שינויים אחרים עיצוביים בעיקר, לא הגיעו לקורסה שרק כעת מקבלת אותם. זה לא ממש הפריע ל-UMI היבואנית עד לא מזמן למכור מאות יחידות ממנה, אך נראה שהיבואנית החדשה קבוצת שלמה תקצור פירות בשלים יותר.

הדור הנוכחי של הקורסה ותיק לעומת שאר המשפחה. על כן, נדרשה היצרנית מגרמניה לעדכן את עיצובה האנמי משהו, כדי ליישר קו עם הדגמים החדשים יותר שלה - אינסינייה, אסטרה ומריבה. החזית עברה שינוי של ממש עם החלפת הפגוש, הגריל, גופי התאורה ומכסה המנוע כאשר מאחור נעשו שינויים דומים אולם פחות מודגשים. בתא הנוסעים כמעט ולא השתנה דבר פרט להוספת מסך מגע צבעוני עבור הגרסאות המאובזרות.

ליין מנועי הקורסה נותר ללא שינוי - מגוון מנועי הבנזין והדיזל מציעים הספקים הנעים בין 65 ל-192 כ"ס בגרסת הספורט OPC, כאשר אלינו רלוונטית כיום יחידת ה-1.4 ל' לה 100 כ"ס. פחות רלוונטית לשוק שלנו היא גרסת האקופלקס ששופרה מעט אף היא עם מתיחת הפנים, ועל כך חבל. מנוע ה-1.3 ל' טורבו-דיזל מפיק 95 כ"ס ו-19.4 קג"מ כאשר יחד עם מערכת עצור וסע עומדת צריכת הדלק שלו על 28.6 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 נמוכה ונאמדת ב-94 גק"מ.

השנים האחרונות לא הסבו לאופל אושר גדול בעיקר לנוכח הבעיות הפיננסיות של בעל הבית, ג'נרל מוטורס. היצרנית מגרמניה מאמינה שהקורסה המחודשת תעזור לה להמשיך ולשפר את המאזנים היות והיא מחזיקה בנתח של 27 אחוזים ממכירות המותג באירופה כולל מותג ווקסהול המקביל הנמכר בבריטניה. כ-400 אלף יחידות בממוצע נמכרו ממנה בכל אחת משלוש השנים האחרונות, מול יריבות פופולריות לא פחות כמו פולקסווגן פולו שקפצה דור בשנה האחרונה, פורד פיאסטה המעוצבת ופיג'ו 207.

הקורסה המחודשת תגיע לישראל בחודש ינואר עם תחילתו בפועל של השיווק על ידי היבואנית החדשה (קבוצת שלמה). אנחנו נפגוש בה בשבוע הבא במהלך השקתה לעיתונאים ומייד לאחר מכן נביא לכם רשמים ראשונים ממנה.

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully