וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק ראשון למכונית סינית

ירון אדרי

24.11.2010 / 16:10

ארגון Euro NCAP מציג תוצאות למבחני ריסוק חדשים, בניהם מבחן ראשון למכונית סינית. יגואר, ניסאן ופולקסווגן עם 4 כוכבים

קובי ליאני

צילום: EURO NCAP
עריכה: קובי ליאני

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם היום (רביעי) את תוצאות מבחני הריסוק האחרונים שביצע. לא פחות מ-13 דגמים שונים הועמדו לרשות הארגון, אשר פרט למספר הגדול קובע תקדים נוסף. לראשונה, עומדת מכונית סינית לרשות המהנדסים שיוכלים סוף סוף לקבוע האם בכל הנוגע לבטיחות, עומדת התוצרת בסטנדרטים המערביים.

הבשורה הטובה היא כי רוב המכוניות השיג את מלוא חמשת כוכבי הבטיחות, כאשר שיפור חל כמעט בכל הסעיפים - הגנה על מבוגרים, הגנה על ילדים, עמידה במבחני הריסוק הצידיים וכן אבזור בטיחות אלקטרוני נרחב ובראשו מערכת בקרת יציבות. רק שלוש מכוניות קיבלו ארבעה כוכבים, בינהן מפתיעה לרעה מכונית היוקרה יגואר XF. ולא תתפלאו לשמוע שגם המכונית הסינית איכזבה עם שני כוכבי בטיחות בלבד.

לנדווינד CV9

המותג הסיני לנדווינד לעולם יזכר כראשון שנבחן רשמית ודורג על ידי ה-Euro NCAP. והוא גם לעולם ייזכר כזה שהשיג שני כוכבי בטיחות בלבד וזאת בעידן שארבעה כוכבים נחשבים לכשלון. ה-CV9 הוא מיניוואן קומפקטי לחמישה נוסעים שכולם עומדים בפני סכנה משמעותית בעת תאונת דרכים. שיווקו באירופה החל כאשר יחידות ראשונות ממנו צפויות להגיע ללקוחות בתחילת 2011.

במבחן הריסוק החזיתי לא עמד המרכב בעומסים והמבנה קרס כמו גם מוט גלגל ההגה והדשבורד. כתוצאה מכך, נרשמו לנהג פגיעות באזור החזה וכל פלג גופו התחתון. כמו כן, נמצא כי ההגנה אינה אחידה וחומרת הפגיעה משתנה בהתאם לממדיו וכן צורת הישיבה של הנהג. פגיעות נרשמו גם בגופו של הנוסע לצידו של הנהג, פרט לרגליים מהברכיים ומטה אשר לא נפגעו. במבחן הריסוק הצידי נרשמה פגיעה חמורה בפלג הגוף העליון בעיקר בשל היעדרן של כריות אוויר. כמו כן, שלוש דלתות נפתחו והיצרנית כבר הצהירה כי זיהתה את הרכיבים שגרמו לכך והם יוחלפו.

בין היצרניות הסיניות לאירופיות ישנו מרחק רב גם בתפישה. כך למשל, לנדווינד העמידה למבחן צליפת שוט מושב אחר לגמרי מאשר זה המורכב ב-CV9. המושב המקורי במכוניות שנבחנו לא שרד את הריסוקים כך שבארגון ויתרו על פרסום התוצאה בסעיף זה. בסיכום ההגנה על מבוגרים מקבלת ה-CV9 רק 34 אחוזים מהניקוד.

גם כמובילת משפחה לא מצליחה ה-CV9 להרגיע את הרוכשים הפוטנציאליים. אמנם הגנה סבירה נרשמת עבור ילדים בריסוק הצד, אך בריסוק חזית נעו המושבים היעודיים הרבה מעבר למקסימום המומלץ. בנוסף, לא ניתן לבטל את פעולת כרית האוויר לנוסע מלפנים כך שהושבת תינוק במושב בטיחות עלול להיות מסוכנת מאוד. סעיף זה מסתכם ב-45 אחוזים מהניקוד.

ה-CV9 מצויידת בשתי כריות אוויר בלבד (חד שלביות) והיא אינה מצויידת כלל במערכת בקרת יציבות ועל כן היא מקבלת רק 29 אחוזים על אבזור הבטיחות. בסעיף ההגנה על הולכי רגל משיגה הסינית 31 אחוזים מהניקוד. הפגוש הקדמי, מכסה המנוע והשמשה רושמים הגנה טובה אולם פגיעת ראש בקצהו הקדמי של מכסה המנוע ובסיס השמשה עלולה להסתיים באופן חמור.

אודי A1

מכונית הסופרמיני היוקרתית החדשה של אודי משיגה את מלוא חמשת הכוכבים עם 90 אחוזים מהניקוד בהגנה על מבוגרים. הגנה טובה נרשמת לנהג לא משנה גודלו או צורת הישיבה שלו, כאשר פגיעות קלות בלבד נרשמות בשוקיים ובאזור החזה. לנוסע לצידו נרשמה פגיעה קלה ברגליים. במבחן הריסוק הצידי נרשמה פגיעה מעט יותר חמורה באזור החזה למרות כריות האוויר כאשר בכל מקרה לא נרשמו פגיעות בראש. הערה נוספת נרשמה בהגנה בפני צליפת שוט שסיפקה הגנה לא מספקת לצוואר בעת פגיעה מאחור.

בהגנה על ילדים השיגה ה-A1 את מלוא הניקוד כאשר מדובר בסביבות גיל 3, פחות לתינוק בגיל שנה וחצי. הערה נרשמה היות ולא בכל הדגמים ניתן לבטל את כרית האוויר בצד הנוסע מלפנים וכי המדבקה המציינת על הסיכון בשימוש במושב תינוק עם כרית דרוכה אינה בולטת לעין ואינה ברורה. על כן מסכמים הבוחנים ומעניקים לה 79 אחוזים מהניקוד.

את מלוא הניקוד מקבל הפגוש הקדמי שמגן היטב על רגלי הולכי רגל. הגנה טובה מתקבלת גם בעת פגיעת ראש במכסה המנוע או בשמשה הקדמית. אולם, כמו בלנדווינד, קצה מכסה המנוע ובסיס השמשה אינם מספקים הגנה מספקת וכך מקבלת ה-A1 רק 49 אחוזים מהניקוד. תוצאה טובה יותר נרשמת בסעיף אבזור הבטיחות עם 86 אחוזים תודות למערכת בקרת יציבות סטנדרטית, חיווי חגורת בטיחות עבור כל הנוסעים ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אופל מריבה

המריבה החדשה של אופל הציגה גימיק בדמות דלתות אחוריות הנפתחות הפוך מהאופן המוכר לנו תחת השם 'פלקסידורס'. במבחן הריסוק הצידי זה מגן מצויין ולא נרשמה כל פגיעה בנוסעים, אולם פחות טוב במבחן העמוד בו נרשמה פגיעה קשה באזור החזה והצלעות. פגיעות קלות נרשמו לנהג והנוסע במבחן החזית וכך גם בהגנה בפני צליפת שוט ובסך הכל מקבלת המריבה 89 אחוזים מהציון.

77 אחוזים נרשמים בהגנה על ילדים. אמנם בכל המבחנים נרשמה הגנה טובה וכרית האוויר מלפנים ניתנת לביטול, אולם החיווי אודות מצבה אינו בולט וברור. הפגוש הקדמי מעניק הגנה טובה על רגלי הולכי רגל, אולם לא לכל אורכו. מכסה המנוע מספק ספיגה טובה בעת תאונה וכך גם השמשה כאשר סכנה מוחשית לראשי מבוגרים מעמידים בסיס השמשה וקורות A. קצהו העליון של הגריל אף הוא לא מעניק הגנה מספקת ובסעיף זה מקבלת המריבה 55 אחוזים מהניקוד. תודות למערכת בקרת יציבות סטנדרטית וחיווי למצבן של חגורות הבטיחות בכל המושבים ברוב הגרסאות מוענק לה 86 אחוזים מהציון.

ב.מ.וו מיני קאנטרימן

רכב הפנאי החדש של מיני הגיע השבוע לישראל ועם תג מחיר בסיסי של 250 אלף שקלים כדאי לדעת שמקבלים חמישה כוכבים ו-84 אחוזים מהניקוד בהגנה על מבוגרים. ריסוק החזית רושם פגיעה קלה באזור החזה וברגל המשאלית ופגיעה מעט יותר חמורה בירכיים והאגן בשל כשל במבנה הדשבורד. פגיעות דומות נרשמו לנוסע. במבחן הריסוק הצידי לא נרשמה כל פגיעה אולם בעת פגיעה בעמוד צפויה סכנה לפלג הגוף העליון. מושבי הקאנטרימן מספקים הגנה טובה בפני צליפת שוט.

בסעיף ההגנה על ילדים מקבל הקרוסאובר ציון טוב של 83 אחוזים היות ולא נרשמו תזוזות מעבר למומלץ למושבים היעודיים. יחד עם זאת, גם במיני לא ניתן לבטל את כרית האוויר מלפנים, אולם החיווי על כך בולט וברור. כמו האחרות, גם כאן הפגוש ומכסה המנוע מספקים הגנה טובה כאשר סכנה מוחשית עומדת מקצה הגריל העליון והשמשה כך שהסיכום מעניק לה 63 אחוזים בסעיף זה.

בסעיף אבזור הבטיחות מקבל הקאנטרימן 71 אחוזים. אמנם לרשותו מערכת בקרת יציבות סטנדרטית, אולם חיווי חגורת בטיחות רק לנוסעים מלפנים.

יגואר XF

מכונית הסלון של יגואר הושקה לפני מספר שנים ולאחרונה עברה מתיחת פנים לאחריה הוחלט להעמידה בפני מבחני הריסוק של ה-Euro NCAP. התוצאה מאכזבת בעקבות השגת ארבעה כוכבים בלבד. מדובר בציון נמוך ביחס לסטנדרט הנהוג היום, גם ובעיקר כשמדובר במותג יוקרתי. נציין כי ניקוד זהה הציגה קודמתה של ה-XF, ה-X טייפ, שנבחנה ב-2002.

הורדת הציון שמסתכם ב-78 אחוזים מגיעה בעקבות פגיעות רבות כמעט בכל פלג גופו של הנהג פרט לראש ורגל שמאל במבחן החזית, בעיקר מכיוון הדשבורד שזז ממקומו. פגיעות נרשמו גם לנוסע, אולם אלה מעט יותר קלות. פגיעה קשה נרשמה באזור החזה של הנהג במבחן העמוד כשמנגד, מלוא הניקוד הוענק במבחן הצידי. ציון סביר ניתן ל-XF בהגנה על הצוואר בעת פגיעה מאחור.

גם בסעיף ההגנה על ילדים לא מצטיינת יגואר ומסתפקת ב-65 אחוזים. היא אמנם רשמה הגנה טובה על ילדים בגיל שנה וחצי ושלוש בכל הריסוקים, אולם אי אפשרות לביטל את כרית האוויר מלפנים והסתפקות באזהרה שאינה ברורה ובולטת מחסירים לה ניקוד. הולכי רגל אף הם לא ירצו לפגוש בחזית המעוצבת של ה-XF שמעניקה הגנה טובה רק לברכיים. היא אמנם מצוידת במנגנון הרמה למכסה המנוע בעת פגיעה בהולך רגל, אולם זה אינו רגיש מספיק ולא פועל כאשר מדובר בילדים ופרט לאזור מצומצם מאוד, ברובו הוא מסוכן לראשיהם. סכנה נרשמת גם לראשיהם של מבוגרים מאזורים נוספים. בסעיף האבזור מסתפקת ה-XF ב-71 אחוזים.

ניסאן מייקרה

הדור החדש למייקרה לא מצליח לקבל את מלוא הכוכבים ומסתפק בארבעה בלבד ו-84 אחוזים מהניקוד. בריסוק החזית מעמיד הדשבורד את הנהג והנוסע בפני סיכון עם פגיעות ברגליים כאשר פגיעה קלה נרשמת גם באזור החזה. פגיעה קלה נרשמת בחזה והצלעות בעת פגיעה צידית כאשר היא מעט יותר חמורה במבחן העמוד. הגנה בינונית נרשמה לצוואר.

ציון גבוה מקבלת המייקרה בהגנה על ילדים בכל המבחנים וגם ניתן לבטל את כרית האוויר מלפנים. אולם, החיווי על מצב כרית האוויר כמו גם על הסכנה הכרוכה בהתאמת מושב תינוק ללא ביטולה אינם מספיק ברורים ועל כן מופחתות לה נקודות והיא מסתפקת ב-79 אחוזים. הבוחנים מעניקים לה ציון של 85 אחוזים בהגנה על הולכי רגל כאשר היא עושה זאת באופן לא רע במרבית האזורים, אולם סכנה ישנה בכל זאת לפגיעה קשה בראשם של מבוגרים. בסעיף האבזור היא רושמת בקרת יציבות סטנדרטית, אך חיווי לחגורת האוויר של הנהג בלבד ועל כן מסתפקת ב-57 אחוזים.

פורד C מקס

המיניוואן הקומפקטי של פורד נבחן הן במרכב המקוצר והן במרכב הארוך המותאם לשבעה נוסעים. שני הדגמים מציעים הגנה טובה למובגרים כאשר בדגם הקצר נרשמו מעט יותר פגיעות באזור החזה והרגליים בכל הריסוקים. בשני הדגמים נרשמה הגנה טובה בפני צליפת שוט. הניקוד הסופי מעניק ל-C מקס הקצר 92 אחוזים לעומת 96 לאחיו הארוך ולשניהם חמישה כוכבים.

בהגנה על ילדים הניקוד נותר גבוה - 83 אחוזים בקצר ו-81 אחוזים במרכב הארוך. הערה נרשמה היות ולא בכל הגרסאות ניתן לבטל את כרית האוויר לצד הנוסע וכי בדגמים שכן ניתן לעשות זאת החיווי אינו בולט וברור. ילדים זוכים להגנה טובה יחסית גם בעת פגיעה בהם כהולכי רגל, לא מה שניתן לומר על מבוגרים. בסעיף זה מציגות השתיים ניקוד זהה של 50 אחוזים. ל-C מקס יש בקרת יציבות סטנדרטית וחיווי לחגורת הבטיחות רק לנהג והנוסע ועל כן היא מסתפקת ב-71 אחוזים מהניקוד.

פולקסווגן אמרוק

טנדרים ורכבי עבודה מתקשים להשיג את מלוא הניקוד וכך גם האמרוק של פולקסווגן שאמנם מקבל 86 אחוזים מהציון, אך מסתפק בארבעה כוכבים. זאת בעיקר בשל אי ספיגת אנרגיה המכה במבחן העמוד על ידי המרכב אשר גרמה לפגיעה קטלנית בחזה והצלעות. במבחן הצידי לעומת זאת ההגנה הייתה מלאה ובמבחן החזית נרשמו פגיעות קלות בחזה. ההגנה על צוואר הנוסעים סבירה.

גם בהגנה על ילדים מתקשה המרכב לספוג את האנרגיה שעוברת ברמה גבוהה מהמומלץ לאזור החזה. פרט לכך, גם החיווי על האפשרות לביטול כרית האוויר ומצבה לא נעשה באופן ברור וסעיף זה מסתכם ב-64 אחוזים מהניקוד. ניקוד הורד גם בשל הגנה לא מספקת עבור הולכי רגל ברוב האזורים והטנדר הגרמני יסתפק ב-47 אחוזים.

פולקסווגן לא ויתרה על התקנת בקרת יציבות באמרוק כסטנדרט, בניגוד למספר רכבי עבודה מתחרים. אלא שחיווי למצב חגורת הבטיחות נעשה אך ורק למושב הנהג ועל כן הופחתו לו נקודות שמסתכמות ב-57 אחוזים.

פולקסווגן פאסאט

בתערוכת פריס האחרונה הציגה פולקסווגן את מתיחת הפנים לפאסאט ששיווקה אמור להתחיל ממש בקרוב באירופה. למרות זאת, למבחן הגיע הדור היוצא בשל מתיחת הפנים ורק חלק מהמבחנים נערכו לזו. את יתר התוצאות קבעו אנשי ה-Euro NCAP על פי תוצאות מבחן הריסוק שנערך לפאסאט ב-2005 תוך התאמתם לשיטת הניקוד העדכנית.

גם פער השנים לא מונע מהפאסאט להשיג חמישה כוכבים ו-91 אחוזים מהניקוד בהגנה על מבוגרים. פגיעות קלות נרשמו לרגליו של הנהג כאשר פגיעות דומות נרשמו בחזהו של הנוסע. במבחן הצידי לא נרשמו פגיעות כלל ובמבחן העמוד פגיעה קלה בחזה. ההגנה על צוואר הנוסעים בעת פגיעה מאחור טובה מאוד.

בהגנה על ילדים רושמת הפאסאט 77 אחוזים כאשר ניקוד הורד בשל אי ספיגה מספקת של אנרגיית המכה בתאונה אשר עוברת במקצת אל גופם. בנוסף, החיווי על האפשרות לביטול כרית האוויר ומצבה לא נעשה באופן ברור. הפאסאט מגנה בצורה טובה על רגליהם של הולכי הרגל עם פגוש סופג אנרגיה וגם פגיעת ראשו של ילד במכסה המנוע שלה זוכה לציון גבוה. יחד עם זאת, סכנה נרשמת מכיוון קצהו העליון של הגריל וכך גם באזורים בהם עלול לפגוע ראשו של מבוגר ועל כן היא מסתפקת ב-54 אחוזים מהניקוד. בקרת יציבות סטנדרטית וחיווי לחגורות הבטיחות לנהג והנוסע מעניקים לה 71 נקודות בסעיף האבזור.

פולקסווגן שראן / סיאט אלהמברה

המיניוואן של פולקסווגן שנבחן כאן חולק את אותם המכלולים והעיצוב עם הסיאט אלהמברה, ועל כן משייכים הבוחנים את אותו הניקוד גם אליו. וכמו ה-C מקס, גם הוא מציג את הניקוד הגבוה ביותר שניתן הפעם בהגנה על מבוגרים - 96 אחוזים, וכמובן חמישה כוכבי בטיחות. הגנה מצויינת נרשמת בכל המבחנים כאשר פגיעה קלה נרשמה ברגלו הימנית של הנהג בריסוק החזית ופגיעה קלה במבחן העמוד. הגנה טובה נרשמת גם בהגנה על הצוואר.

ילדים זוכים אף הם להגנה מצויינת ובסעיף זה מקבל השראן 80 אחוזים מהניקוד. הפחתה נעשית בשל חיווי לא מספיק לנהג אודות מצבה של כרית האוויר בצד הנוסע הניתנת לביטול בעת התאמת מושב תינוק. בהגנה הולכי רגל מסתפק המיניוואן ב-46 אחוזים בשל חשש לפגיעה חמורה בעת פגיעה בקצהו העליון של הגריל כמו גם סכנה לראשם של מבוגרים. בסעיף אביזרי העזר הכוללים בקרת יציבות סטנדרטית וחיווי חגורת בטיחות במושב הנוסע והנהג (אופציה לשאר המושבים רק בחלק מהגרסאות) צובר השראן 71 אחוזים מהניקוד המרבי.

קיה ונגה

קיה העמידה את המיקרוואן ונגה למבחן אחרי שמוקדם יותר השנה קיבל ארבעה בלבד ורשם הערה חמורה עם קריעתה של חגורת הבטיחות. היא ערכה מספר שינויים במבנה המכונית והמושבים וכעת היא מצליחה לקבל את הכוכב החמישי. את ההגנה על מבוגרים צולח הוונגה עם 89 אחוזים מהניקוד כאשר ההפחתה נעשית בשל פגיעות קלות ברגליהם וחזם של הנהג והנוסע בריסוק חזיתי. מלוא הניקוד ניתן בריסוק הצד ואילו במבחן העמוד נרשמה פגיעה באזור החזה. הגנה טובה נרשמת לצוואר הנוסעים.

בניגוד למבחן הקודם בו נרשמה פגיעת ראשו של ילד בקורה C, הפעם נרשמה ההגנה טובה מאוד וכך גם על תינוקות בכל סדרת המבחנים שמסתכמת ב-85 אחוזים. ניקוד גבוה ניתן גם בשל האפשרות לביטול כרית האוויר מלפנים בעת התאמת מושב תינוק והחיווי הבולט והברור. ניקוד טוב יחסית מתקבל בהגנה על הולכי רגל - 61 אחוזים, תודות להגנה טובה של הפגוש, מכוסה המנוע והשמשה כאשר הגנה חלקית מספקים שאר האזורים.

הוונגה מקבל 71 אחוזים בסעיף אביזרי העזר לבטיחות כאשר בארגון מדגישים כי מערכת בקרת יציבות אינה מגיעה כסטנדרט בגרסה אחת הנמכרת בארבע מדינות באירופה.

קיה ספורטאז'

רכב הפנאי התאום של יונדאי ix35 נבחן במסגרת הריסוקים האחרונים. בשל מספר הבדלים בינהם, הספורטאז' מציג אמנם אף הוא את מלוא חמשת הכוכבים אולם עם ניקוד עדיף על אחיו שנבחן כאן לפני מספר חודשים. בהגנה על מבוגרים הוא מקבל 93 אחוזים תודות לשמירה טובה יותר על גוף הנהג והנוסע שרושמים פגיעות קלות מאוד ברגליים בלבד. במבחן הריסוק הצידי לא נרשמו פגיעות ובמבחן העמוד נרשמו פגיעות קלות באזור החזה וזאת כאשר ה-ix35 רשם גם פגיעה קלה בראש בשני המצבים. הגנה טובה לצוואר נרשמה בשני הדגמים.

ציון נמוך במקצת קיבל הספורטאז' בהגנה על ילדים - 86 אחוזים, בגלל הגנה מעט פחות טובה על תינוקות אולם לא באופן משמעותי. גם כאן ניתן ניקוד גבוה בשל האפשרות לבטל את כרית האוויר מלפנים בעת התאמת מושב תינוק והחיווי הבולט והברור על כך. את ההגנה על הולכי רגל עושה הספורטאז' פחות טוב מאחיו והוא מסתפק ב-49 אחוזים ומנגד מקבל ציון גבוה יותר של 86 אחוזים מהניקוד המרבי האפשרי בסעיף הבטיחות בעיקר בשל תוספת חיווי לחגורת הבטיחות גם למושב האחורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully