וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירוקו ופאסאט CC נושמות לרווחה

28.11.2010 / 8:33

הגרמניות מתחברות לצד האקולוגי שבהן ומאמצות מנועי דיזל נקיים של חטיבת בלו-מושן. השירוקו תסתפק ב-140 כ"ס בהזנת סולר?

בדיוק בזמן שבו קונצרן פולקסווגן הכריז שייתכן והגולף החשמלית לא תכנס לייצור במועד המתוכנן (2013), הוא מתגמל עם טכנולוגיות הרבה יותר נגישות וקיימות. בתחילת 2011, פולקסווגן ישיק את השירוקו והפאסאט CC מצוידות במנועים ידידותים לסביבה שמוצאם מחטיבת הבלו-מושן (BlueMotion).

במסגרת ההשתלה מקבלות אלה לחזיתן מנועי טורבו-דיזל (TDI) בנפח 2.0 ל' לאחר מקצה שדרוגים. ההספק עומד אמנם על 140 כ"ס בשידוך אל תיבה ידנית או רובוטית עם שישה הילוכים, ממש כמו בדגמי החברה הרשמיים, אלא שחטיבת בלו-מושן דואגת לשדך פנימה טכנולוגיות שתפחתנה את הנזק לסביבה, וגם את משך הזמן בעמדת ההאבסה בתחנת הדלק.

ההתקנים שעושים את ההבדל בערכים עבור הצמד הם מנגנון 'עצור וסע' וערכת אגירת אנרגיה מבלימה. הראשון מדומם את הרכב בעת עמידה ממושכת והשני פשוטו כמשמעו. בזכות מרכיבים אלה, פליטת ה-CO2 צונחת בשיעור חד מאוד אל 118 גק"מ בשירוקו ואל 125 גק"מ בסלונית המפוארת של פולקסווגן. צריכת הדלק בשירוקו השתפרה כשהממוצע מתייצב עתה על ליטר סולר בכל 23.4 ק"מ (18.5) בעוד הפאסאט CC רושמת לזכותה 20.4 ק"מ לליטר (19.2)

יחד עם מנועים אלה, פולקסווגן מצרפת לשתיהן מנועי טורבו-דיזל ביצועיסטים, חלילה להסיר מענינו שהשירוקו היא בכל זאת ספורטיבית. מהדורות ה-GT החדשות תחלצנה 170 כ"ס מנפח של 2.0 ל' בכל אחת מהן כשאפילו בהן עומדת פליטת ה-CO2 על ממוצע עירוני של 130 גק"מ. אולי אפשר לוותר על הגולף החשמלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully