וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: העתיד במנועי טורבו

28.11.2010 / 10:46

היצרנית היפנית תקדם טכנולוגיה למנועי-טורבו קטני נפח, שיצמצמו את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. קורולה טורבו על הפרק

מסתמן שעל אף התחזיות כי בשנת 2020 הכבישים יהיו עמוסים לכאורה במכוניות היברידיות, היצרנית הגדולה בעולם טויוטה - מי שנחשבת חלוצה בתחום מנועי הכלאיים האקולוגיים, אינה רואה בטכנולוגיה הזו כפתרון המתאים ביותר לכלי-הרכב העממיים שלה לקראת העתיד.

בראיון שהעניק ראש אגף הפיתוח בטויוטה טקצ'י אוצ'ימאדה למגזין האמריקני 'אוטוויק', סיפר כי חרף תוכניותיה של החברה לחשוף עשרה כלי-רכב היבירדיים נוספים עד סוף שנת 2012, חלקם שדרוג ומתיחות להיצע הקיים, הרוח במותג היפני היא לפנות לפיתוחם של מנועי-טורבו קטנים, וציין כי נתח המכוניות ההיברידיות בטויוטה יהווה בין 10 ל-20 אחוזים בלבד בעשור הקרוב. "המדיניות המתגבשת היא לצמק את הנפחים של המנועים בסיועם של מגדשי-טורבו, וכן להשתמש נרחבות בטכנולוגיית הזרקת דלק".

בשנים האחרונות טויוטה הפנתה משאבים רבים לקצץ את תצרוכת הדלק והזיהום על ידי שימוש במנועי בעירה משודכים ליחידות חשמליות. המכונית החשובה ביותר שלה בתחום זה היא הפריוס, כשגם בלקסוס, חטיבת הפאר שלה, שילבו את הפטנט בכל הסדרות כולל בסגמנט הפנאי (RX). טויוטה חתמה בשנה האחרונה על הסכם עם טסלה, יצרנית מכוניות הספורט החשמליות האמריקנית, וביחד חשפו בשבוע שעבר את רכב הפנאי הקומפקטי ראב 4 קונספט על טהרת החשמל.

מתוך רשימת הדגמים הקרבים של טויוטה, ניכר כי המכונית הנמכרת ביותר בעולם - קורולה, תזכה למנוע-טורבו ארבעה צילינדרים חדיש בשנתיים הקרובות. טקצ'י אף הוסיף כי כל המנועים ישולבו עם מנגנון 'עצור וסע', המדומם את הרכב בעת עמידה ממושכת. עוד עולה מדבריו כי הקאמרי הגדולה תעבור אף היא להגדשת טורבו על נפח בינוני.

בטויוטה נערכים לעשור מפותל במאבקים על הובלה ותארים. קונצרן יונדאי-קיה מדרום קוריאה דולק אחריה בעקביות ואף עקף אותה לאחרונה בכמות המסירות באירופה. אולם, יהיה זה דו-קרב בינה לבין קונצרן פולקסווגן, המצוייד במנועי ה-TSI המהפכניים שירכז את מרבית העניין. חברת פולקסווגן היא הטוענת הרצינית ביותר לתואר 'היצרנית הגדולה בעולם', ולהערכת בכירים בתעשייה תדיח את היפנית מהפסגה בשנת 2017.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully