וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה משתחררת מהפקקים

אבי בר-אלי

1.12.2010 / 9:23

מנהרות הכרמל נפתחו הבוקר לתנועה לאחר 3 שנות עבודה. ראש הממשלה: "דיברנו עם הירדנים על המשך תוואי רכבת העמק לירדן"

אנו מחויבים לכווץ את הזמן ולעשות קיצורי דרך בבירוקרטיה. חייבים לפרוש את רשת הכבישים והרכבות מהר יותר וגם לאפשר תכנון ובנייה מהירים יותר. אנחנו בעיצומה של אותה מהפכה ואני מאמין שכל אזרחי ישראל יראו את השינוי בהקדם. אנו חוצבים מנהרה לא רק בכרמל - אלא גם בבירוקרטיה" - כך אמר אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס חנוכת פרויקט מנהרות הכרמל בחיפה.

בנוכחות יותר מ-700 אישי ציבור ובכירי המשק גזר אתמול נתניהו את סרט הפרויקט ביחד עם בעלת השליטה בקבוצת שיכון ובינוי (מזכייני הפרויקט), שרי אריסון. זאת, לאחר שהזכיר כי הניח לפני 13 שנה את אבן הפינה לפרויקט בקדנציה הקודמת שלו כראש ממשלה, וחתם על הסכם הזיכיון לפני חמש שנים, בכובעו כשר אוצר.

בנאומו, שם נתניהו דגש על פיתוחה של חיפה בראי תוכנית נתיבי ישראל לרישות המדינה בכבישים ובמסילות, וציין את פרויקט רכבת העמק מחיפה לבית שאן, שיוכל לדבריו להמשיך בעתיד גם לאירביד שבירדן. "זהו חזון שיהיה לו מועד", אמר נתניהו, והוסיף כי "שוחחנו כבר על כך עם שכנינו".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, קרא לנתניהו לבחור את מיקומו של הנמל הימי העתידי בחיפה, והדגיש את חשיבות פיתוח העיר להחייאת הגליל - ואת תנופת התשתיות בחיפה לעומת הפרויקטים המעוכבים בגוש דן. שר התחבורה ישראל כץ אמר בכנס כי הצלחת הפרויקט נוכח הכישלונות האחרונים במכרזי התחבורה מוכיחה כי "אפשר גם אחרת".

גם שר האוצר יובל שטייניץ, דיבר בשבחם של פרויקטי הזכיינות, ואף הוסיף "כן ירבו פרויקטי B.O.T". דבריו קלעו למסר שהעביר בדבריו מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי, עופר קוטלר, שקרא לממשלה לדאוג להוצאת פרויקטים נוספים.

פרויקט מנהרות הכרמל הוא פרויקט האגרה השני בישראל ובוצע בשלוש השנים האחרונות בידי קבוצת כרמלטון של שיכון ובינוי (50%) ואשטרום שבבעלות משפחת משורר (50%) בהשקעה של כ-1.22 מיליארד שקל, באמצעות חברת הכרייה הסינית CCECC שלוותה בידי שאול ביטרמן. הפרויקט יאפשר לחצות את העיר חיפה מכביש החוף ועד צומת הצ'ק-פוסט - דרך מחלף ביניים סמוך לגרנד קניון בחיפה, באמצעות מסלול של כ-6 ק"מ, מתוכו 5 ק"מ במנהרות שנכרו בהר. לדברי הזכיינית, משך הנסיעה (בכביש פנוי) יארך 8 דקות בלבד - לעומת ממוצע של 45 דקות בחלופות כיום. האגרה עבור נסיעה לכל אורך המנהרות היא 11.40 שקל לרכב פרטי.

מאמצים של הרגע האחרון להשלמת הליכי רישוי הפרויקט יאפשרו היום ב-6 בבוקר את פתיחתו של הפרויקט לתנועה - חמישה חודשים לפני המועד הקבוע בהסכם הזיכיון לפתיחתו. ואולם, בקרב הזכיינית חוששים מעומסי תנועה הצפויים בכניסות וביציאות מן המנהרות. משום כך, בוצעו בימים האחרונים מאמצים לרישום מנויים רבים, שיוכלו לעבור דרך עמדות התשלום שבכניסה באופן חופשי וללא עצירה. עד כה נרשמו בפרויקט כ-50 אלף מנויים - נוסף על כ-400 אלף מנויי כביש חוצה ישראל.

בתוך כך, הודיע אתמול קואופרטיב אגד כי סיכם על מעבר שני קווי אוטובוסים (101 ו-23) דרך המנהרות, בהיקף ההתקשרות עם אגד מוערך במאות אלפי שקלים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully