וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את אודי A6 החדשה

1.12.2010 / 11:12

שנתיים וחצי לאחר מתיחת הפנים האחרונה נחשפת אודי A6 חדשה. הפנים מוכרות, ב.מ.וו ומרצדס במתח ויש גם מנוע היברידי

כשמתייחסים למונח לחם וחמאה, המושג מקושר למכוניות עממיות. אבל באודי מנסחים את ההגדרה הזאת בסטנדרטים שונים. מי שקובעת בספרים ובהישגים את מידת הצלחתה של היצרנית מגרמניה ב-15 השנים האחרונות נגזרת מתוך קבוצת הסלון. ועל אף חשיבותה של משפחת הספורטבק, המיני (אודי A1) או הפאר (אודי A8), הקרבות הכי לוהטים מתנהלים באמצע - מול סדרה 5 של ב.מ.וו ומרצדס E קלאס, שתיהן התחדשו בשנה וחצי האחרונות.

אז להוציא את מתיחת הפנים האחרונה של אודי A6 ב-2008, הכתרת הדור החדש מתבצעת שבע שנים מאז הדגם הקודם, שעוצב על ידי וולטר-דה סילבה. מבחינה אסתטית לא מדובר בפזילה מהקו הנוכחי באודי. פניה מאופיינים סימני היכר מזוהים שקיימים כיום בכל שורותיו של המותג, ובעיקר מאמצת הסלונית את דמותה המפוארת של ה-A8: הגריל מלפנים רחב ושרירי, נורותLED משבצות את שני הקצוות והפרונט נמוך ואגרסיבי.

שלדת המכונית עשויה מאלומיניום קליל וחזק. במהדורות פתיחה המצויידות במנועים שנפחם בינוני טוענים באודי כי המשקל הופחת בכ-100 ק"ג לפחות ביחס לדור היוצא ובכל מקרה אלה רזות ממתחרותיה. מידותיה מספרות כי היא מעט יותר קצרה ונמוכה מבעבר, אך בסיס הגלגלים צמח בכמה ס"מ יחד עם רוחב המכונית, אלא שלא מדובר בהפרשים שמסתכמים ביותר מ-3 ס"מ בממוצע. לדברי אודי, פיתוח המכונית נועד לעשותה ספורטיבית יותר ולכן לא חל גידול משמעותי בפן השימושיות.

אודי A6. אתר יצרן
אודי A6/אתר יצרן

הרבה טכנולוגיה וגם גרסה היברידית

על אף שאנחנו מכירים את עיקר המערכות שמקורן מה-A8, בתא הנוסעים רוצה אודי להדגים היכן הושקעו המשאבים בשנתיים האחרונות - מה השינוי הגדול. במרכז הפיקוד בקר ה-MMI השולט על מנגנוני המכונית ולמעשה נותר בלא שינוי. אולם לדברי אודי, דיפוני הפנים, בעיקר בדלתות ובשילוב הגוונים ישווה למכונית נוכחות מפוארת מאוד הדומה לזו המשרתת את ה-A7. מערכת השמע למשל שייכת לבאנג אנד אולפסון (BOSE בדגמים אחרים באודי), ומתגים שונים נבנו באיכות מוקפדת. שימוש בחומרי אלומיניום נוכח גם בתא הנוסעים וכן פוזרו בקבינה נורות אמביינט לשיכוך העצבים אחרי יום עבודה.

אודי תחל לשווק את ה-A6 באירופה עם סדרה מצומצמת של מנועים: שניים מהם לוגמי סולר ושניים צמאים לבנזין. יחידת הבסיס מצוידת בנפח של 2.0 ל' טורבו-דיזל בהספק של 180 כ"ס או 204 כ"ס, כשמעליהן מנוע V6 TDI בכיר עם 245 כ"ס והנעה כפולה המשותפת רק לדגמים היוקרתיים (קוואטרו). ליבות הבנזין החשובות יותר לשוק הישראלי מפיחות הספקים שנעים בין 204 כ"ס ממנוע 2.8 ל' אטמוספרי, ל-V6 בעל 300 כ"ס (מוגדש על) המאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות וצורך ליטר דלק בכל 10 ק"מ. השידוך יהיה לתיבות אוטומטיות כפולות מצמד מסוגS טרוניק עם שבעה הילוכים.

אבל לא חברה כמו אודי, השייכת לקונצרן פולקסווגן, תזניח את הנושא הסביבתי; יחד עם ה-Q5 הייבריד שהוצג לאחרונה, בחודשים הבאים תושק הגרסה האקולוגית ל-A6 בטכנולוגיה דומה: הנעה קדמית במקום כפולה כאשר בחרטום מונח מנוע בנזין 2.0 ל' TFSI משודך למנוע חשמלי (45 כ"ס). ביחד מפיקים השניים הספק מצטבר של 245 כ"ס. מנוע הכלאיים מסוגל לסחוט מיאוץ ל-100 קמ"ש ב-7.3 ש' ומהירותו המרבית כ-240 קמ"ש. צריכת הדלק תעמוד על ממוצע של 16.5 ק"מ לליטר. בנוסף לכך, הותקנה אופציה לנסיעה על המנוע החשמלי לטווח קצר מאוד (אם כי מוגבל במהירות ל-100 קמ"ש).

העתיד צופן כי אודי תחשוף גרסה סוערת כמו ה-S6 שתעשה שימוש במנוע שמונה צילינדרים של בנטלי, אולם מוקדם לקבוע מתי זה יקרה. מעניין יהיה לראות אם היצרנית תשתגע שוב עם ה-RS6, אחרי שהאחרונה שברה כל שיא עוצמה אפשרי בסגמנט הזה. עוד בתחזיות גרסה ארוכת-בסיס גלגלים המיועדת לשוק הסיני שאינו יודע שובע ממכוניות אלה, ומפרטים נוספים.

שיווק האודי A6 יחל באירופה בחודשיים הקרובים. מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי טרם נקבע מועד הגעתה של המכונית לארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully