וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2014: מצלמות רוורס חובה

ירון אדרי

5.12.2010 / 14:59

משרד התחבורה האמריקני ואיגוד הבטיחות מקדמים חוק לפיו כל מכוניות שתיוצר משנת 2014 ואילך תצוייד במצלמת נסיעה לאחור

עד שנת 2014 כל מכונית חדשה תצוייד במצלמת נסיעה לאחור, כך בהצעת חוק חדשה שיזם ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA. זאת במטרה להפחית את מספר הנפגעים בארה"ב כתוצאה מנסיעת מכוניות לאחור העומד על 18 אלף בני אדם, מהם 292 בממוצע בשנה. רובם של הנפגעים הם ילדים (44 אחוזים מסך הנפגעים מתחת לגיל 5) וקשישים (33 אחוזים מעל גיל 70). מדובר במעל ל-16.5 מיליון מכוניות בשנה (2014) ועלות ציודן במצלמות שכאלה נאמדת ב-1.9 עד 2.7 מיליארד דולרים.

"אין מקרה טרגי יותר מאשר הורה שיוצא מחניית ביתו ופוגע בילד שלו שמשחק מאחוריו", כך אומר שר התחבורה האמריקני ריי להוד. עוד הוא מוסיף כי "ההצעה תעזור לנהגים להביט בדיוק בשטחים מתים אלה, ותהפוך את הנסיעה לאחור לבטוחה". יחד עם ה-NHTSA, מקווה להוד להפחית בכחצי את מספר ההרוגים והנפגעים. לדעתו שותפות יצרניות הרכב שהצהירו באמצעות האיגודים המשולבים כי גם העדיפות הראשונה עבורם היא הצלתם של ילדים.

הצעת החוק אינה מפרטת אילו טכנולוגיות תידרשנה בדיוק למצלמות אלה, אלא רק מדגישה כי רצוי שאלה תהינה הטובות ביותר. מערכות מתוחכמות פגשנו כבר במכוניות יוקרה בעיקר, ובהן מסך צבעוני ועליו חיווי אקטיבי לאופן ביצוע הנסיעה לאחור בהתאם לסיבוב ההגה וכן חיוויים נוספים. עלותה של מערכת פשוטה בשוק האביזרים בארה"ב עומדת על כ-200 דולרים. נציין כי החוק מבקש מצלמות של ממש ולא מסתפק רק בחיישנים שאינם יודעים לבשר לנהג אם מדובר בילד מאוחר או בסתם חפץ.

החוק צפוי להכנס לתוקפו ב-28 בפברואר בארה"ב. בחודשיים הקרובים יקבלו משרד התחבורה וה-NHTSA הערות לגביו, על מנת להתאימו ככל הניתן לחוקי המדינה ודרישות שונות. ככל הנראה, החוק יגדיר כי ב-2012 על עשרה אחוזים מכלי הרכב החדשים להכיל במפרטם מצלמות נסיעה לאחור, 40 אחוזים ב-2013 ומאה אחוזים כאמור ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully