וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה מבשלת CR-Z טורבו

7.12.2010 / 13:24

הונדה מפתחת גרסת בנזין מוגדשת טורבו לאקולוגית הספורטיבית שלה. גם טייפ R תוכשר להיצע המתרחב בשנה הבאה

כשהונדה חשפה את ה-CR-Z אשתקד, המהפכה הייתה בחיתוליה: לראשונה בעולם מישהו אזר את האומץ לאחד בין שני תחומים מנוגדים (בענף הרכב) כספורט ואיכות הסביבה ולארוז את הכול בחבילה חצופה וכן, גם מאוד יפה. כעת, ולאחר שכלי-התקשורת בעולם ניתחו כל אספקט אפשרי בה מסתמן ששוחרי הנהיגה לא מסתפקים בתוכן ההיברידי הנוכחי (1.5 ל' ו-122 כ"ס), אלא מתדפקים על דלתותיה של היצרנית בתחינה לעוצמה גבוהה הרבה יותר, ויש מי שעונה.

על פי הדיווחים האחרונים בכלי-התקשורת בבריטניה, מרכז הפיתוח והמחקר של הונדה ביפן עמל בחודשים האחרונים על השתלת יחידת בנזין בנפח 1.6 ל' טורבו לחזיתה של ההונדה הירוקה. ולמי שבקיא מעט בהיסטוריה, לבטח עולה לראש הסיוויק VTI שהייתה אמנם אטמוספרית, אך הספק המנוע היה שווה. אולי בכל זאת קמה היורשת ל-CR-X?

לא נשים על זה כסף, לפחות כל עוד הונדה עומדת מאחרי הצהרותיה ומקפידה להתעלם מהמותג הקלאסי משנות ה-80. אבל גם אם היא שוללת זאת, דומה שההספקים ינפקו לנהגים שעות של הנאה בדומה למכונית המיתולוגית. גרסת הבסיס ל-CR-Z טורבו תפיק 160 כ"ס ממנוע בנפח 1.6 ל' ארבעה צילינדרים, בעוד מהדורות חזקות יותר, כגון Type R (שנגרטה השנה משורותיה של הסיוויק בשל אי עמידה בתקן זיהום האוויר 'יורו 5'), תחזור בחסותה של ה-CR-Z חמושה ב-200 כ"ס ותיבה ידנית עם שישה הילוכים.

מוקדם מאוד לפרט על ביצועים ושאר התכונות. הונדה תמשיך לטפטף מידע אודות התכנונים שלה בחודשים הקרובים, כשבין לבין היא מציעה סטים משודרגים באמצעות סדנת מיוגן. אולם, בהחלט ייתכן שנקבל הצצה ראשונה לגרסאות הספורטיביות באחת מתערוכות הרכב החשובות ברבעון הראשון של 2011.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully