וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הכוונת: משבשי מכמונות

ירון אדרי

8.12.2010 / 20:00

אגף התנועה ויחידת המכס עצרו בעלי עסקים ששיווקו מערכות לשיבוש מכמונות מהירות. נעצרו גם נהגים שברכבם הותקנו המשבשים

חטיבת דובר המשטרה

צילום: משטרת התנועה הארצית
עריכה: דורון שטיין

מטרה חדשה לאגף התנועה במשטרת ישראל. אחרי מבצעי האכיפה האחרונים כנגד משפרי מכוניות, הכריזו באגף התנועה על מבצע חדש כנגד בתי עסק המייבאים, מוכרים ומתקינים מכשירים לשיבוש מכמונות מהירות. כמו כן, על הכוונת גם בעלי מכוניות בהן הותקו רכיבים אלה.

תחת השם 'קרן אור', יצאו בשבוע האחרון בלשי היחידה המרכזית של אגף התנועה בשיתוף יחידת המכס והמע"מ של רשות המסים לפעילות ממוקדת. על פי מידע מודיעני שנאסף בשבועות האחרונים, פשטו בלשי היחידה וחוקרי המכס על מספר בתי עסק החשודים כמשווקים ומתקינים מכשירי שיבוש אלקטרוניים, המכונים "בליינדרים" בפי יודעי דבר.

ושמישהו ינסה לשבש אותם

לדברי המשטרה, מדובר בעבירה בניגוד לחוק הן בהיבט הפלילי והן על פי חוקי המכס ולכן שיתוף הפעולה עם רשות המסים. בחלק מהמקרים נתפס והוחרם המיכשור החשוד ובעלי בתי העסק עוכבו לחקירה. במקביל, תשעה צוותים נוספים ביצעו תצפיות במהלכן נעצרו כלי רכב בהם הותקן המיכשור החשוד. כנגד בעליהם נפתחו תיקים בהתאם לסעיף 275 לחוק העונשין (הפרעה לשוטר במילוי תפקידו) והמשבשים נתפסו כמוצגים.

משטרת התנועה אוכפת עבירות מהירות בכבישי ישראל על ידי מגוון אמצעים טכנולוגיים ביניהם מצלמות מהירות קבועות, ניידות (מולטנובה ודבורה B3) ואקדח ממל"ז (לייזר). לדברי המשטרה, המכשור האלקטרוני שנתפס נועד לשבש פעולת חלק ממערכות אכיפה אלו במטרה למנוע תפיסת הנהג בביצוע העבירה וכפועל יוצא מכך, הוא ממשיך לנהוג במהירות מופרזת ומהווה סיכון לציבור המשתמשים בדרך.

"המסר המועבר לציבור בסופו של יום הינו חד וברור. יבוא המשבשים והתקנתם הינה עבירה ואנו נפעל בכל האמצעים על מנת להוריד עבריינים אלה מהכביש ולהעמידם לדין בגין שלל העבירות האמורות", כך מסר מפקד היחידה המרכזית באגף התנועה סגן ניצב אלון מגן. עוד בירך מגן על שיתוף הפעולה הפורה עם זרוע אכיפת החוק של רשות המיסים. מהמשטרה ורשות המסים נמסר כי לאור הצלחת מבצע 'קרן אור' פעילות האכיפה כנגד משבשים תימשך על פי הצורך בהתאם למידע הנמצא ברשותם.

מבצע קרן אור לתפיסת כלי רכב עם משבשי לייזר ומכמונות מהירות. חטיבת דובר המשטרה
העבירה המיוחסת הנה פלילית: הפרעה לשוטר בתפקיד/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully