וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס רואה אתכם בלילה

9.12.2010 / 11:54

הציגה חידוש משודרג למערכת ראיית-הלילה המפנה את אורות הדרך באופן אוטומטי אל עצמים נעים בחשיכה. תושק במהלך 2011

ראשונה הייתה מרצדס במגוון תחומים: מנועי בעירה (מייבאך) קודם ומערכות בטיחות (כריות אוויר, בקרת יציבות) לאחר מכן. את מערכת ראיית הלילה שלה הציגה בדור הקודם של ה-S קלאס, וגרסה חדשה - Active Night View Assist, היא חשפה עם השקת הדור החדש של מכונית הפאר ובה יכולת להבחין ברדת החשכה במה שהעין המזויינת אינה מסוגלת. כעת מוסיפה מרצדס את ה'פלוס' בדמות מנגנון אוטומטי חדש – התאורה מתמקדת בעצמים נעים, עם דגש על הולכי-רגל שנקטלים בתאונות-דרכים ליליות במספרים מדאיגים.

המערכת תותקן בסדרות הפאר היקרות ביותר. מי בדיוק לא נדע לפני מועד ההשקה בקיץ 2011, אך יש להניח שה-S קלאס תגוייס, כהרגלה, לצורך ההדגמות והשיווק הראשוני של החבילה הבטיחותית. לקיצור העניין, המערכת החדשה מוסיפה למנגנונים הקיימים אופציה שמאירה בחוזקה, בפתאומיות, עובר-אורח בקו הנסיעה של המכונית או מי שקרובים לשוליים. התמורה כפולה: הן הנהג מבחין בו בשלב מוקדם והן הולך-הרגל מודע לנוכחותה של המכונית המתקרבת.

את האינפורמציה הוויזואלית מקבל הנהג באופן רציף על לוח המחוונים המרכזי, שהוא כידוע דיגיטלי במספר דגמים ומופעל על ידי הבקרה המרכזית (שעון המהירות למשל אינו מקובע). במרצדס מקווים שעם תוספת זו תופחת כמות הנפגעים באופן משמעותי ואולי גם חיות הבר הניצודות תדענה שעות רגועות יותר בכבישי היערות האמריקניים. מיותר לציין שמערכות אלה נמצאות מרחק רב מכלי רכב עממיים, כך שלצערנו נאלץ להמשיך ולהסתמך על תאורה סטנדרטית וזוג עיניים בריאות.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully